26 augustus 2019

Fietsen of niet fietsen en puzzelen.



Even op adem komen, gisteren een fietspuzzeltocht volbracht, de werkelijke afstand was ongeveer 43 km zegt men,  wij reden 57 km. Een puzzeltocht is echt niks voor mij, in totaal zo’n 30 of 35 vragen, dus stoppen, kijken, zoeken, je in de zeik genomen voelen en ga zo maar door, nee ik denk dat we beleerd zijn, gewoon fietsen is veel en veel leuker. Vanmorgen had ik al vrij snel besloten om weer een rondje te ontspannen en dat is perfect gelukt deze keer weer eens over de “Noordkop”, dus via Den Helder.

Ik ging deze keer via de” Kolhornerweg” om wat schaduw te hebben en dat was prima, onderweg zag ik dat ze daar bezig waren uien van het land te halen, op zo’n manier gaat dat met een noodgang en ligt de oogst binnen de kortste keren veilig in opslag, steeds denk ik bij deze beelden aan mijn jeugd toen ik dit ook deed bij mijn vader op het bedrijf maar dan nog op de primitiefste manier.


Toen ik in de buurt van Den Helder kwam hoorde ik een hele hoop lawaai zonder te weten wat het was. Even later was het duidelijk er werd gas “afgefakkeld” op de marine werf en de vlam was behoorlijk hoog.


Vervolgens om de kop langs de aanlegplaats van de boot naar Texel, in het Marsdiep zag ik ze allebei varen, de éne heen en de andere terug. Langs de “Zeepromenade” naar het fietspad door de duinen waar de Schotse Hooglanders verkoeling zochten in het water. Ik had trouwens mijn windschermpje ook opgeborgen om meer rijwind te hebben en dat scheelt een slok op een borrel, heerlijk rijwindje. Met nog wat afslagen links en rechts kwam ik weer in de polder en zodoende in Middenmeer wat op de teller vandaag 87 km opleverde en nogal wat prettiger als een “puzzelfietstocht”.

Geen opmerkingen: