01 augustus 2019

Ritje "Zuidoost"



Het is droog als ik startklaar ben om even naar de “Zuidoost” te gaan om daar even het gras wat in te korten, Tiny is niet aanwezig dus meteen beginnen en straks maar een bakkie cappuccino doen. De wind heb ik het gehele traject op kop en de buitjes blijven voorlopig achterwege. Aangekomen op de “werkplek” een beetje brandstof in het tankje en starten, het is meestal een half uurtje flink doorstappen en dat was nu niet anders. En dan de in het vooruitzicht gestelde cappuccino met een stroopwafel, heerlijk.

Het ziet er weer goed uit nu het gemaaid is, de buxus heg leek er weer bovenop te komen toen we terug kwamen van vakantie, maar als ik het nu bekijk twijfel ik er wel erg aan of dat nog goed zal komen. Het is nog steeds droog hoewel er hier en daar flinke natte stukken wegdek zijn zie ik als ik weer huiswaarts ga via een ander route, in de verte zie ik wel dat de buien allemaal bij mij langs gaan.

Langs het Noord-hollands kanaal in de Beemster lopen alleen maar witte koeien terwijl er op een stuk bouwland schapen zijn gedropt die volgens mij weinig of niets te vreten hebben. Onderweg hoor ik dat er wat nieuwe gegevens binnen zijn gekomen op mijn mobiel, thuis maar even controleren.
Eén van de mooiste berichtjes komt uit Frankrijk waar Gerard en Marjon samen raften op de rivier, gezien alle omstandigheden is dit een schitterend gezicht samen in actie, toppers. Ik heb alles voor de wind en schiet lekker op en zo kom ik weer vrij vlot thuis na precies 100 km.

1 opmerking:

Douwe (E-Orca 021) zei

Ik vrees dat het een geval van buxusmot is.
Sproeien met Entari, dit is een bacterie waar de rups niet tegen kan.