22 augustus 2019

Rustdag of zoiets



Het zit er voor vandaag niet in om een langere rit te maken, gewoon in de buurt blijven is ook niet verkeerd. De ketting van de kettingzaag is weer scherp heb ik begrepen dus die ga ik straks even ophalen en dan meteen even bij broer Ben en zus Margriet langs, een klein rondje via Wognum, Nibbixwoud en Zwaagdijk naar Wervershoof. In Nibbixwoud zie ik een heel aparte tuindecoratie, mooi op het kantje bij de sloot.

Zij vult de emmer hij doet z’n plasje in het zwemwater zodoende komt de derde persoon meteen de kant op om verhaal te halen op het gedrag van meneer. Al vaak langs gereden maar het was me niet eerder opgevallen.


Via de van der Deureweg naar Zwaagdijk waar bij John Groot de knolbegonia’s nog volop in bloei staan en dat is dan meteen weer aanleiding om te stoppen voor een paar foto’s. In Wervershoof spreek ik Ben en Margriet, de laatste heeft het druk met het huishouden en Ben ik zitten even te kletsen over wat kort geleden allemaal is gepasseerd. Als ik weer verder ga is het nog maar amper 20 km en die afstand is simpel onder de wielen door gegaan waarbij net 50 km op de teller kwam te staan.

Geen opmerkingen: