13 augustus 2019

Het Wad stinkt in de zomer




Het is er toch nog weer van gekomen, een “petit” rondje met de Quest. De berichten zijn nogal wisselvallig en aangezien ik een mooi weer fietser ben is het echt goed, en wel drie keer kijken, of het droog zal blijven.
Afgelopen weekend heb ik de eerste ervaringen opgedaan met de “huistuinenkeukenfiets” en een beetje regen, nee dat is niks voor mij. Vandaag moest ik eerst op verjaarvisite van zus Ans in Wervershoof, nog geen 20 km maar ik durfde niet met de fiets te gaan, maar goed ook want het was de hele rit erheen met de auto volop regen. Later op de dag toen ik thuis was klaarde het helemaal op en kwam zelfs de zon er af en toe bij, je begrijpt het al, ik was zo omgeturnd, even wat eten en dan nog een klein stukje trappen.

Richting Slootdorp en dan langs ’t Wad over Wieringen, op de Quarantaineweg zit een eenzame fietser bij het peilschaalhuisje z’n broodje naar binnen te werken en verder bleef het rustig maar één ding wil ik nog wel kwijt, ’t Wad stinkt, en niet zo’n beetje ook.
Bij laag water komen de rottende planten boven en die geur is niet prettig, maar verder is het hier altijd heerlijk fietsen, een enkele wandelaar en verder geen verkeer met mooie wolkenluchten.
Bij Den Oever is de visafslag tegenwoordig netjes opgevrolijkt met een groot bord. Een fietsend Duitssprekend echtpaar vroeg mij nog bij het begin van de dijk waar de bus opstapplaats was om in Zurich te komen, ik kon ze dat precies vertellen dus even wachten op het vertrektijdstip en op naar de andere kant.


Iets verder liggen een paar “demo” blokken zoals die langs de dijk worden geplaatst.
Dan een stukje Wieringermeer langs de Noorderdijkweg tot na het z.g. ”Sluitgatbos” om rechtsaf te slaan naar Wieringerwerf en Middenmeer waar ik 46 km had afgelegd.  

Geen opmerkingen: