03 december 2019

Middenmeer-Zuidoostbeemster-Middenmeer



Ja hoor, hij is weer op pad geweest, niet ver, geen mens gesproken, maar in mijn ogen wel nuttig geweest. De afgelopen dagen is er heel wat blad van de bomen gevallen en aangezien Tiny een nogal grote tuin heeft met bomen op eigen erf en ook bij de buren was genoeg op te ruimen, bladeren kennen geen erfscheiding.



Vorige week had ik het erf al schoon geblazen en vandaag de rest die er nog was gevallen even wegwerken en meteen de goten schoonmaken. Ik wist dat Tiny niet thuis zou zijn dus meteen aan de bak en alles in één keer afwerken.

Omdat het een beetje feest is in de Beemster vanwege het 20 jaar Wereld Erfgoed zijn, hebben bewoners hier en daar wat speciale objecten geplaatst o.a. het Vrijheidsbeeld,  het staat niet eens gek dacht ik. Maar dat de koeien één twee drie allemaal groen zijn komt toch wat vreemd over. Als ik klaar ben met m’n voorgenomen klusjes even een bak cappuccino en dan weer richting de thuishaven, dit is weer netjes.

De lucht begint heel langzaam wat bewolk te worden en de zon verdwijnt af en toe maar tot ik thuis was bleef het droog maar wel frisjes, mogelijk waterkoud waarmee de rit voor vandaag over was na 85 km.  

Geen opmerkingen: