04 december 2019

Rondje Wieringen




Kort vandaag, het is mooi weer maar ik moet af en toe een beetje rustig aan doen wordt me van links en rechts wel eens geadviseerd en aangezien ik erg “gevoelig” ben voor goede raad volg ik deze meteen op. Even een rondje over Wieringen, het is mooi weer maar wel koud en er staat een behoorlijke wind in de kop van Noord-Holland. Als ik net buiten het dorp ben zie ik Gerrit Butter, de transport ondernemer die jarenlang de man was voor vervoer van aardappelen voor Agrico, stoppen en kletsen. Even later komt een oud collega ( Jan Pronk)  van me aan op de elektrische fiets, al jaren niet gezien en zo kwam het bedrijf nog weer eens flink ter sprake met alle drie betrokkenen bij Agrico . Gerrit was op weg voor zijn dagelijkse wandelingetje, Jan moest in Middenmeer zijn en ik volg mijn gevoel.
Westerland

Bovenop de dijk

Marine bootje

Opschrift duidelijk genoeg

Het blijft een mooi "ding"

Er zaten er genoeg

De dijkversterking op de haven
een tribune voor de
"Flora en visserijdagen"
Ik ga via Westerland langs het water naar Den Oever en zo weer naar Middenmeer waar net 44 km op de teller kwam te staan.

Geen opmerkingen: