13 juli 2020

"Boontje komt om zijn loontje" is inderdaad waar.

210 km


Op naar de Ketelbrug

En toen moest ik wachten

Richting Lelystad

De dijk op naar Enkhuizen

Het monumentje eerst schoonvegen omdat
de dijkmaaiers er wat rommel op hadden gemorst


De ontmoeting met de DF en KvK

Samen naar N.H.

Woorden schieten te kort, het is duidelijk

Een heel aparte rit, niet gezien de afstand of waar ik allemaal langs ben gereden, nee gewoon de ervaringen onderweg. Het werd een rondje over de dijken zoals ik dat voor het gemak maar zal noemen. Het is alweer een hele poos geleden dat ik hier langs ben gegaan, het begint met minimaal 2 dagen van te voren bellen met loket-Afsluitdijk om de fietstaxi te bestellen voor speciaal vervoer, dat had ik vorige week dus al gedaan. De banden op spanning gebracht en één en ander is de fiets om eerst naar Den Oever te fietsen waar de fietstaxi bij Garage Den Besten-Vos klaar staat. Er gaat deze keer ook een tandem mee, met wat overleg gaat één van de tandemberijders ook met de bus mee want de andere komt met de speciale “Fietsbus” die iets later vertrekt. Aangekomen aan de andere kant gaan de beide fietsen er weer uit en gaar de chauffeur meteen weer richting N.H. en ik neem afscheid van de mede passagier die wacht verder op zijn vrouw. Na een goeie 50 km zit ik bij Bianca aan de koffie met koek. Thimo was ook thuis en Siebo en Fleur waren naar hun werk we hebben heel wat bij gekletst en na een broodje en nog wat vruchtendrank ben ik weer op huis af gegaan en nu over de onderkant langs Lelystad en Enkhuizen. Door Emmeloord is het nog wat omrijden door weg opbreking en dan op naar de Ketelbrug, net voor ik die bereik trek hij naar links, lek vervangen en weer door om voor de Ketelbrug te stoppen omdat hij omhoog stond. Vanaf Lelystad lijkt het goed te gaan maar op een bepaald moment trekt hij naar rechts, inderdaad nu is rechts lek nu een binnenband erin en het zelfde verhaal, oppompen en gaan. Op het moment dat ik stop staat er een DF achter me, de man steekt zijn hand uit ter kennismaking, “Klaus von Köln und du bist Questie vvan tijd” zo zie je maar je gaat nooit meer anoniem, we rijden samen een heel eind van de dijk tot ik voel dat het nu links voor weer mis is, de 3e lekke band op één ritje. Het is mijn eigen schuld dat is wel zeker bij controle zijn beide buitenbanden versleten en thuis heb ik gelukkig nog een paar nieuwe liggen dus nu alleen nog veilig thuiskomen zonder volgend want mijn laatste reserve zit er in en niet te hard oppompen geeft mogelijk een kans om te overleven wat inderdaad na 210 km is gelukt waarvan ik er 180 heb gefietst en 30 met speciaal vervoer over de Afsluitdijk.


1 opmerking:

Peter de Rond zei

He Pé, klopt je sporing wel, want als ik zo kijk naar het loopvlak, wringen je banden op het wegdijk, het loopvlak is niet glad, en dat zijn ze wel als je sporing, bij stilstand toespoor heeft.