29 juli 2020

Even rondje om






Nog maar weer een rondje over de voor mij bekendste dijk, Hoorn-Enkhuizen-Medemblik. Er staat een stevige wind maar dat komt allemaal wel goed.

De berm is hier al mooi versierd met prachtige bloemen.



Ik probeer het rondje ietsje op te rekken door een aangepaste route te nemen waar ik op een bepaald moment heel veel meeuwen op het land zag, geen wonder, achter het kilverbord om het land vlak te maken, komen genoeg wormen boven dus begrijpelijk een gratis maaltijd. Dan kom ik ook langs het stalletje waar ik met een bepaalde regelmaat aardbeien koop, “heerlijk vers zo van de plant naar de klant” en dat voor een superprijsje.



Al toerende kom ik bij Hoorn en ga verder de dijk op naar Enkhuizen. Bij Schellinkhout is het druk met de surfers en iets verder komt er een motor naast mij rijden. “Hoi Pé” stoppen en ik herkende hem niet  tot hij zei “Meestal zit ik in de kano” het was gelijk duidelijk, Ed de Boer de “kano-man” uit Bovenkarspel, hij liet z’n brommer uit zoals hij dat vertelde, de BMW met een historisch geboortejaar. Even bijkletsen en van elkaar horen dat we ons allebei goed voelen m.b.t. onze gezondheid en dat we in beweging moeten blijven, Ed ging vanmiddag met de kano in de weer op de golven van het Markermeer.

Weer verder om bij de lichtopstand even een foto te maken met de gedachte aan Klaske van den Hoek. Door Enkhuizen een bootje meepikken op het IJsselmeer en in


Medemblik wachten voor de stoomtram die van Hoorn naar Medemblik gaat met vakantiegangers als passagiers. Als ik de polder in draai staan er heel wat schapen die ook niet weten wat ze van dat gele ding moeten denken. Langs de Flevoweg zie ik Jan aan komen lopen dat was de laatste stop voor ik thuis ben waar er weer 100 km bijgeschreven kunnen worden.

1 opmerking:

Aasimah Aadila zei

Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

Wir sind eine vollständig registrierte und zertifizierte Kreditfirma, die Einzelpersonen und Unternehmen gesicherte und ungesicherte Kredite zu einem sehr niedrigen Zinssatz von 1% anbietet. Wir bieten langfristige und kurzfristige Kredite an. Unser Unternehmen hat viele Durchbrüche bei der Bereitstellung erstklassiger Finanzdienstleistungen für unsere Kunden verzeichnet, insbesondere im Bereich der Kreditkonsortialisierung und der Kapitalbereitstellung für Privatpersonen und Unternehmen. Wir haben angeschlagene Branchen wieder zum Leben erweckt und wir unterstützen gute Geschäftsideen, indem wir Mittel für ihren Start bereitstellen. Wir haben ein Netzwerk von Investoren, die bereit sind, Einzelpersonen und Organisationen Mittel in beliebiger Höhe zur Verfügung zu stellen, um Geschäfte und Operationen zu starten. Wir sind eine Gruppe von energischen und erfahrenen Kreditfachleuten mit gründlichen Kenntnissen der Finanzmärkte. Im Allgemeinen bieten wir Hypotheken und Privatkredite an , Investitionsdarlehen, Zahltagdarlehen usw. Wir sind schnell in der Genehmigung und Auszahlung von Bargeld. Sie können uns über kontaktieren
aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com