15 juli 2020

Mooi weer toertje

97 km


Ik ben erg gevoelig voor de zon of beter gezegd ik ben gevoelig voor mooi weer en dan schijnt meestal de zon zoals vandaag. De stemming gaat meteen in de plus en alles lijkt meteen mooier. De fiets heeft na de ervaring van afgelopen maandag 2 nieuwe “voorpoten” en loopt bijna naar wens. Ja bijna , ik zit heel vaak te klooien met die o-ringen die het kettingwiel op z’n plaats houden onder de stoel. Vandaag of morgen maar eens een ritje naar Dronten in plannen en deskundigen hier over laten oordelen en mogelijk oplossen, ik ben gevoelig voor meer lawaai als strikt noodzakelijk is, net zo erg als met de zonneschijn, het moet beter kunnen. Eerst maar even langs Tom en Gerda in Obdam waar ik al na 18 km ben, koffie met koek en gezellig kletsen in de tuin. “En waar gaat de rit verder heen” vroeg Tom, “Ik denk dat ik het H,E,M, rondje er maar aan vast ga maken dat is net zo’n “stukkie” wat me wel goed af zal gaan”.
In de bocht bij het "Oma Mia bankje"

Prachtige wolken

Er wordt gelukkig ook nog gewerkt

Vlak voor Medemblik

Vlak voor Medemblik

Vlak voor Medemblik vaart de politie uit.

Vroege aardappelen rooien met de hand
En zo vervolg ik mijn “missie” voor vandaag richting Hoorn enz. onderweg een paar keer stoppen voor een foto en verder geen “flauwekul” . Bij Medemblik is het redelijk rustig op het IJsselmeer waar nog wel een vaartuig van de politie de haven verlaat. Als ik even later in de Wieringermeer ben zie ik dat ze langs de Koggerandweg druk bezig zijn met vroege aardappelen rooien, mogelijk van het ras “Opperdoezer ronden” die voor een deel in de Wieringermeer worden geteeld. Als alles weer binnen staat geeft de teller voor vandaag ruim 97 km aan, niet gek al zeg ik het zelf.

Geen opmerkingen: