20 juli 2020

Ik ben geen deskundige met elektriciteit.



Weer een nieuwe week en weer mooi weer om even los te gaan . Deze keer alleen een retourtje naar Zuidoostbeemster om een poging te doen de tuin verlichting weer te laten werken zoals dat normaal gesproken mag worden verwacht.





Het fietspad bij De Hulk is over 30 meter enorm slecht maar hier wordt pas iets aan gedaan als er een ongeluk heeft plaats gevonden, ik heb al een keer meegemaakt dat er een meneer met zijn invalide voertuig in de sloot lag dat was een aantal jaren geleden, voor dit stukje dus nog even geduld.
Onderweg over de Oostdijk is het genieten van de prachtige bomen die hier langs staan en bij Tiny aangekomen eerst een bakkie en dan aan de slag. Ik ben geen deskundige op dit gebied dus elke poging is gebonden aan een grote geluksfactor, helaas het zat me niet mee 4 lantaarn onderzocht op de aansluiting en nog 3 te gaan waarbij de hoop blijft bestaan dat ik geluk zal hebben. Op de terugweg even langs Tom en Gerda in Obdam en toen ik het verhaal aan Tom vertelde bood hij spontaan aan om een keer met me mee te gaan om een poging te doen om het “lek” op te sporen, hij is redelijk deskundig in deze materie dus ….. de kansen stijgen zullen we maar zeggen. Op de heenweg zowel als de terugweg ergerde ik me mateloos aan een krakend geluidje, het kan haast niet dat de O-ringen alweer zover zijn, thuis eerst hier en daar een beetje olie op en proefrijden, na 100 meter wist ik genoeg het was nog het zelfde. Toen meteen de o-ringen vervangen waarbij het opviel dat er één versleten was en de ander nog goed was. Even rijden en blij terug komen, hij is weer geruisloos en dat wil zeggen, een keer naar de “doctoren” in Dronten om te ontdekken wat de oorzaak is dit klopt ergens niet volgens mij. Toch weer een prettige dag geweest van net 90 km in een zonnig land.


1 opmerking:

Marco Loogman zei

Hallo Pé,
Als de O-ringen ongelijk gaan slijten kan het zijn dat de ketting aan vervanging toe is. Dat was tenminste zo bij mijn Quest. Er zit dan teveel speling in waardoor hij kan gaan draaien.
Groeten, Marco.