09 oktober 2007

Banden wisselen


Wat is de waarde van Wim’s banden onderzoek en testen van binnen en buitenbanden, ik zou het niet weten, voor mij is het belangrijk dat een band “lekker” zal rijden en niet te snel lek mag raken. In het vorige stukje schreef ik over de achterband die net geen 20.000 km heeft gehaald en maandagmorgen heb ik voor vertrek de twee voorbanden gewisseld, die hadden er ook al zo’n 12.000 km op zitten. Dus over het algemeen mag ik helemaal niet klagen over de levensduur, lek rijden, nou ja, ik heb wel eens een lekke band gehad over de afgelegde kilometers. Als ik dat allemaal serieus probeer te reconstrueren zal ik over de totaal afgelegde 19.646 km naar schatting zo’n 15 keer een lekke band hebben gehad denk ik. Als ik de plakkers tel op de binnenbanden zit ik aardig in de goede richting, is dat veel ? Ik weet het niet, van al die keren lek stond ik zeker wel een keer of 6 thuis en bij vertrek kwam ik dan tot de conclusie dat ik wat lager op de banden stond dan wenselijk, dus even plakken.
Maandagmorgen zou ik vertrekken naar Oudemirdum voor een paar dagen oppassen, toen ik de weersberichten hoorde vertelde men dat dinsdag in de loop van de dag regen werd verwacht en met banden die toch al wel ver versleten zijn leek het mij verstandig om meteen maar te wisselen, zo gezegd zo gedaan en na een korte uitstel van start, richting Friesland. De kinderen hadden vrij van school en speelden bijna de hele dag buiten, vanmiddag met hun buurjongen Stan die nog nooit in een Quest had gezeten dus dat moest even gebeuren. Vanavond ben ik weer terug gefietst en was voor het eerst binnen 2 uur thuis, om kwart voor 5 ging ik weg en om 14 minuten over half 7 stond ik achter het huis in Middenmeer, de afstand is precies 80 km en de meter gaf aan 1 uur 59 min. , en gem. 40 km p/u, zou het in de nieuwe banden zitten, ook dit weet ik niet. Het fietst gewoon super met een Quest, en als je dan de 18 al ruim bent gepasseerd en nog zo van snelheid geniet ben je nog lang niet klaar voor achter de geraniums denk ik.

Geen opmerkingen: