25 oktober 2007

Somber herfstweer


Het Nederlandse weerbeeld is om deze tijd van het jaar niet altijd even mooi, als de zon er nog een beetje bij is lijkt alles toch een stuk aangenamer. Maar vandaag is het echt “goor hufterig herfstweer”. Toch de fiets maar weer gepakt en na, maandag 160 km, dinsdag maar 38 km, woensdag 116 km, werden het er vandaag 87 km. Een wisselend patroon van meer en minder kilometers maar dat is geheel afhankelijk van wat ik onderweg tegenkom of waar ik naar toe ga. Vanmorgen eerst naar een winkel met het idee om een nieuwe pc aan te schaffen waar alles op en aan zou zitten. Gisteravond nog op internet gekeken hoe laat de winkel open is, half 9, dus als ik er voor die tijd ben komt het goed. Mooi niet, ik stond om 5 voor half 9 in de winkel en vroeg aan de chef waar ik de pc’s kon vinden, “Meneer die zijn allang al uitverkocht, er stond een hele rij voor de deur vanmorgen” nou daar sta je dan en kan je met lege handen weer naar huis. Niet getreurd er zijn er nog genoeg en de mijne werkt nog, hoewel …….., het wordt af en toe zeuren. Thuis gekomen eerst dan maar een rondje fietsen en dus richting Medemblik, Enkhuizen, Hoorn en vandaar weer via allerlei omwegen weer naar Medemblik. Het is een rondje geworden van 87 km maar wat het meest tegen viel was de temperatuur, mogelijk iets te warm gekleed waardoor er extra wordt gezweten en als dan de wind uit een andere hoek waait als je weer eens links of rechts af gaat dan voelt het net wat te fris om zo door te gaan, dus even stoppen en het afgeknipte shirt aangetrokken, echt het helpt prima en maakt het allemaal net weer wat aangenamer.

Geen opmerkingen: