16 oktober 2007

Gewoon even op pad


Het weer lijkt alle dagen mee te vallen, weinig wind redelijk zonnig, hoewel …… ’t was vandaag af en toe toch wat herfstachtig. Gisteren kwam ik er niet aan toe, samen met mijn broer, even bij mijn vriendin wat in de tuin proberen op te ruimen. Het is gelukt, 3 karren vol met struiken, bomen en afval weg gewerkt en daarna tot de conclusie komen dat we wat meer die spieren moeten oefenen die nu wat weerspannig zijn geworden, of misschien heeft het toch met de leeftijd te maken. Vandaag was het dus weer zo dat ik onbekommerd een rondje kon maken. Omdat ik al een tijdje niet aan de Obdammerdijk was geweest en ik het 2e bestelde Westfrieslandspel zou gaan betalen leek het mij verstandig om die kant op te gaan. Nadat ik niet helemaal de kortste weg had genomen kwam ik toch op het bedoelde adres, het leek me verdacht stil zo rond half 11, het is dan toch nodig koffietijd, inderdaad er was niemand aanwezig dus dan maar een nieuwe route uitstippelen, dat uitstippelen is bij mij meestal erg simpel, je stapt weer in de fiets en bij een bocht ga je een kant op en dan zie je vanzelf wat het gaat worden. Via diverse heerlijke rustige landelijke weggetjes kwam ik in De Goorn en Avenhorn en vandaar richting Middenbeemster en daar linksaf naar Zuidoostbeemster. Ik was nu in de gelegenheid om rustig te bekijken wat we gisteren allemaal gesloopt hadden, inderdaad het valt wel op, maar er staat nog genoeg en dit werd gewoon tijd. Omdat ik al wist dat er niemand thuis zou zijn was het bezoek maar van heel korte duur en via de Purmerenderweg ben ik later afgeslagen naar de Westdijk vervolgens naar het Verloren Einde richting Kwadijk en dan afslaan richting Hobrede om dan uit te komen in Oosthuizen. In dit dorpje de weg oversteken en verder richting dijk langs het IJselmeer, je komt dan uit bij Etersheim, (het klinkt bijna Duits) daar linksaf naar Schardam en doorrijden tot aan Scharwoude. Na dit dorp, waar ik even moest wachten voor de spoorwegovergang, is het nog maar een paar kilometer naar Hoorn, ik neem echter altijd de weg via Berkhout omdat ik dan alle drukte op de fietspaden rond Hoorn ontloop. Het is maar een paar kilometer om maar altijd ruime wegen en geen school gaande jeugd, die het over het algemeen niet zo nauw nemen met de verkeersregels. Vanaf Berkhout, Bobeldijk, richting Wognum en het laatste stukje naar Middenmeer is allemaal simpel en kan volop worden gereden, behalve in de regio waar men nog steeds druk bezig is met de bouw van warenhuizen met alles er op en er aan is het uitkijken, ook omdat er nogal wat wegen worden verlegd. Als ik thuis ben staat de teller op 91 km en is het totaal 19.901 km, nog maar 99 km en de 20.000 km wordt “geklokt”

Geen opmerkingen: