10 oktober 2007

"Blik op de weg"


Het programma, “Blik op de weg”, heeft naar mijn mening een zeer positieve werking gehad op vele weggebruikers. Als ik mijn ervaringen van vanmorgen zo na ga kan ik het volgende melden, in Abbekerk een klein dorpje op een 10-tal kilometers van huis werd ik als eerste door een mevrouw gegroet met de woorden, “Kijk dat is er ook één” even verder kwam er een 45 km voertuig uit een uitrit bij een woning en daar bleef ik netjes achter rijden wat tot gevolg had, dat een jongeman die ons aan zag komen, schreeuwde, “Kom op, dat ding van jou kan veel harder zag ik gisteravond op TV” Wie de uitzending heeft gemist, kijk op het programma op de pc,”Uitzending gemist” en alles komt in de tweede helft van het filmpje nog eens aan je voorbij waarbij er door W.Jakobs keurig netjes uit de doeken wordt gedaan, het hoe en het waarom van zo’n ligfiets. Ook de agent van politie die toelichting geeft op de vragen van de verslaggever is duidelijk en zeker niet negatief in zijn beoordeling van de ligfietser in het algemeen, hij noemt mensen met een ligfiets zelfs de “wat serieuzere fietser” en dat hoor ik graag maar ik ben het ook helemaal met hem eens. Het is en blijft opletten en daardoor fiets je toch altijd wat defensiever denk ik.

Geen opmerkingen: