22 oktober 2007

"Geen strobreed voor de wielen"


Weer een nieuwe ervaring, nee niet echt, het is simpel dat ik de 20.000 km grens vandaag ben gepasseerd met de Quest. Na een aantal dagen, niet met de fiets op pad te zijn geweest, was het vandaag weer uitgesproken mooi weer en dan moet je het meteen ‘pakken’. Vorige week donderdag was weer een keer een afwijkende oppasdag in Oudemirdum maar omdat het weer toen nogal slecht was, en ik ’s morgens in donker al om kwart over 6 zou moeten starten om op tijd te zijn, heb ik de auto genomen. Maar vandaag leek het me gewoon een ontspannen ritje van 160 km, heen was het gem. 36,2 km p/u en terug stond hij op 36,5 km p/u dus niet echt spectaculair gewoon een lekker ritje. Met zulk weer is elke rit een ontspanning, helder blauwe lucht en een zonnetje wat bij de start nogal laag stond maar dat komt later vanzelf wel weer goed. Onderweg weinig of geen slechte ervaringen opgedaan, als ik lees dat Kees een ontmoeting had met 4 “dienders” die hem alleen maar probeerden te beschermen omdat ze zelf de regels niet kenden, dan kan ik nog steeds melden dat ik tot nu toe alle medewerking krijg uit die hoek. Vandaag en ook al een aantal keren eerder maak ik bij de Galamadammen in Friesland over een stuk van ongeveer 1 km gebruik van de rijbaan waar normaal gesproken alleen auto’s komen, niet dat ik me dan sneller kan verplaatsen, maar de oversteek vanaf het noodfietspad is aan het einde niet te nemen met een Quest, waarschijnlijk om iedere fietser te dwingen af te stappen en de fiets dan bij te draaien in de goede richting het is echt een scherpe hoek die met de gewone fiets ook al niet te nemen is, laat staan met een Quest. Maar tijdens mijn “bewuste” overtreding werd er vriendelijk gezwaaid door de geüniformeerde eenheid en werd mij geen “strobreed voor de wielen gelegd”. Later dacht ik, misschien kennen zij de regels wel na het programma “Blik op de weg” want dat heeft wel heel wat los gemaakt heb ik wel begrepen.

Geen opmerkingen: