03 december 2008

Alles wordt nieuw.



Ik heb geluk of het juiste moment gekozen om een rondje te fietsen, vanmorgen voor ik echt van plan was om te gaan kwamen er geregeld buien, maar toen ik van start ging was het droog en de hele rit van uiteindelijk 92 km heb ik geen regen gehad . Ik zit binnen, ben een tijdje in het “natte hok” geweest, ook wel douche genaamd en luister nu naar het kletteren van de regen op de ramen, zo snel kan het veranderen, maar het was wel weer een leuk ritje, ik had niet eens een lekke band. Met een heerlijk zonnetje ben ik op pad gegaan richting, ja waar ging ik ook alweer heen, het dorp uit de Kolhornerweg uitgereden, linksaf door Kolhorn maar daar waren wegwerkzaamheden en via een omleiding heb ik de Westfrieseomringdijk maar een stuk genomen, via via kwam ik bij Schoorldam en heb daar gekozen voor Schoorl en Bergen, dat ging nog redelijk maar ik was ook zo “stom” om door Alkmaar te gaan, dat schiet niet op en overal mensen die meer verkeersregels zelf maken dan reeds bestaande naleven. Ik was blij toen ik weer op de vertrouwde polderwegen reed, richting Stompetoren en Schermerhorn en dan over de dijk naar Avenhorn. En nu komt het, in een verhaaltje van een rit op 1 september 2008, wat ik toen heb genoemd : “Het “vierkant” staat nog” , schreef ik, dat ik als kind al hoorde zeggen, als het vierkant nog staat b.v. na een brand dan werd de boerderij weer opgebouwd want dan was de “ziel”nog aanwezig en het zou mij benieuwen wat hier zou gaan gebeuren. Zie hier het resultaat, in de bocht op de dijk van Schermerhorn naar Avenhorn is op de foto nog net te zien waar de “ziel” van de boerderij is gebleven, er wordt weer (op)gebouwd om het vierkant heen, het mag dan wel oud zijn, zo wordt alles weer nieuw.

Geen opmerkingen: