10 december 2008

Een "super" gevoel



Het juiste moment afwachten is soms moeilijk maar vandaag heeft het vruchten afgeworpen, vanmorgen vroeg had ik al “kriebels” om een stukje te “Questen” maar er waren twee oorzaken die me een beetje voorzichtig hebben gemaakt. Een lichte verkoudheid of een beetje “vol in de kop” net hoe je zoiets wil noemen en de enorme donkere wolken die af en toe toch weer voor de nodige neerslag zorgden. Maar toch, toen het na de middag echt zonnig werd ben ik maar op pad gegaan, een rondje van goed 60 km, niet gepland, maar gewoon een rondje rijden met het idee “ik zie wel waar ik uit kom” uiteindelijk kom je normaal gesproken altijd weer thuis uit, zo licht dat met “rondjes”. Onderweg weinig speciaals gezien op mijn tochtje via Oude-Niedorp en dan langs de A.C.de Graafweg naar Wognum, Zwaagdijk, Wervershoof en dan via Medemblik weer naar Middenmeer. In Medemblik, waar ik meestal via het rondje om kasteel Radboud ga, ben ik nog even gestopt oom de windmolens in het IJsselmeer even vast te leggen. Toen ik weer thuis was, uiteraard met hartslagmeter, was ik zelf benieuwd naar wat het apparaat had gescoord over mijn doen en laten op zo’n ritje. Ik had hem zo ingesteld dat hij pas mocht “piepen” als mijn hartslag onder de 100 of boven de 160 zou komen, het onderste heeft hij niet gehaald en toen ik bijna thuis was en nog even aanzette heeft hij wel “gepiept” omdat er 165 op het schermpje verscheen, leuk dat het ding nog goed werkt. Het gemiddelde hartritme over 60,91 km met een gemiddelde snelheid van 32,8 km en een top van 47 km was 137 zoals op de foto te zien is, is dat goed of slecht, ik weet het niet maar ik voel me vrij vertaald “super”.

Geen opmerkingen: