02 december 2008

Windmolen, zon en regen op een mini-rondje



Vanmorgen kwam ik er achter dat er vandaag een verjaardag werd gevierd bij een goede vriend van mij dus dan wil dat zeggen dat ik daar even heen zal gaan in de loop van de morgen, eerst naar de slijterij voor een drankje en dan op pad. Niet met de fiets, nee de weg er naar toe is de laatste tijd haast onbegaanbaar vanwege de kassenbouw en het daarmee gepaard gaande overdadige bermtoerisme van de bouwende en verbouwende ondernemers, die wel eens de weg missen en dan vol gas in de bermen verder baggeren. Bovendien is het weer van dien aard dat ik vandaag wel thuis zal blijven , dacht ik. Maar af en toe zag ik toch de zon nog toen ik later weer thuis was, ook een enkel buitje maar dat stelde weinig voor, zal ik dan toch maar gaan. Om half één kon ik de verleiding niet weerstaan en heb me omgekleed en ben van start gegaan. Ik wist dat mijn vriendin in Zwaag zou zijn, dus dan rijd ik daar even naar toe was mijn eerste gedachte. Onderweg langs de A7 ter hoogte van Twisk zag ik de lucht hard verslechteren, zal ik toch doorgaan, even een foto maken van de situatie zoals het nu op mij overkwam, zon, donkere luchten en een nat wegdek, kan een leuk plaatje worden. Stoppen, fototoestel in de aanslag en afdrukken, daarna weer verder of zal ik bij het viaduct omkeren. Het werd het laatste mede doordat ik weer een lekke band had, linksvoor, de snelheid was er niet meer in te krijgen en dan weet ik ondertussen dat het wel weer zo laat zal zijn. Thuis gekomen heb ik de beide voorbanden verwisseld door een paar nieuwe Vredestein HPV, volgens de kenners minder snel maar voor de winter zal ik dit stel maar uit proberen in de hoop dat ik minder lek zal rijden. Het stel wat eraf is gehaald wil ik nog niet weg doen, het loopvlak voelt nog redelijk alleen zitten er nogal wat “verminkingen” in van scherpe steentjes enz. en die rommel blijft met de natte wegdekken van de laatste tijd extra gemakkelijk plakken. Het werd een erg summier rondje van ruim 30 km, nog nooit zo kort onderweg geweest, eigenlijk niet de moeite om je voor te verkleden. ( De foto links is dezelfde, maar bewerkt)

Geen opmerkingen: