09 februari 2009

Modern boomonderhoud of toch kunst ?



Wat viel dat mee vandaag, wakker worden en zien dat er geen ijs meer op het dak van de garage ligt maar water en het regent niet, dus dat wil zeggen dat het boven nul is en dat er geen sneeuw is gevallen vannacht. Een heerlijke start van de maandag, na de gebruikelijke ochtendrituelen zoals scheren, douchen enz. naar beneden en eerst maar eens de krant doornemen, vervolgens het ontbijt met een flinke mok thee en niet zolang daarna het eerste “bakkie” koffie. Er zijn geen mailtjes en er staat ook weinig nieuws op de pagina’s die ik even doorblader op de pc. Na wat “rondlummelen” in huis was het moment daar, dat ik me ben gaan omkleden en als eerste daarna de banden controleren of er voldoende lucht in zit. Hier en daar kon er iets bij wat dan ook is gebeurd en vervolgens op pad, het is nog behoorlijk fris als ik onderweg ben, maar goed, na een paar kilometer is het alweer warm in de “cocon”. Omdat er bij mijn vriendin vandaag één en ander zou worden bezorgd ben ik daar naar onderweg gegaan. Heerlijk zoevend langs de kassen in de polder en vervolgens langs Wognum, ho, even omrijden omdat de Hoornseweg afgesloten is, geen probleem een paar kilometer meer of minder is niet erg. Helaas toen ik bijna aan het einde van de Hulkerweg was voelde het alsof hij niet in zijn spoor bleef en dat klopte inderdaad linksvoor lek en dat is de eerste lekke band na 2523 km probleemloos te hebben gereden. Ik mag niet mopperen, de fiets op zijn kant in het gras en even wisselen en weer oppompen, na dit korte oponthoud ben ik weer verder gegaan en was rond 12 uur op de plaatst van bestemming waar op dat moment net twee jonge kerels druk bezig waren om hun vrachtwagen voor een groot deel te lossen. Samen hebben we nog even een broodje gegeten waarna ieder zijn eigen weg is gegaan, ik verder fietsen en zij naar de tennisbaan, wat is het toch heerlijk als je beide nog zo goed uit de voeten kunt. Vanaf Zuidoostbeemster heb ik richting Purmerend genomen en ben langs het Noordhollandskanaal naar het noorden gefietst, via wat omwegen kwam ik in “De Waard” , daar een stukje door het “Park van Luna” en toen ging het helemaal fout, nou is dat nooit mijn lievelingsomgeving geweest, maar verdwalen in de nieuwbouw maakt dat ik er voorlopig uit de buurt blijf, wat een “pokkedorp” is het geworden,(sorry hoor Kees) vroeger kon je er vlot doorheen fietsen maar vandaag de dag is dat onmogelijk, als herkenningspunten hebben ze wel de bomen wat aangepast, je weet echter niet of dit moderne kunst is of gewoon onderhoud of bescherming van de onderstam tegen urinerende mannetjes honden. Gelukkig, na een meisje te hebben geraadpleegd, ben ik weer op voor mij bekendere wegen gekomen en kon zo mijn weg vervolgen naar Middenmeer waar ik na 104 km weer binnen was.

Geen opmerkingen: