04 februari 2009

Prezwalskipaarden, ........ nee het zijn Fjorden



Het weer heeft voor spelbreker gespeeld, gisteravond heb ik het wiellager rechts ook maar vervangen omdat ik er vanuit ga dat als links er aan toe is omdat het hoorbaar is, dan kan rechts niet ver meer af zijn van vervangen. Waarom ’s avonds zou je zeggen als je alle dagen de tijd hebt voor klusjes, ik was van plan om vanmorgen maar weer een keer de dijk over te gaan naar Oudemirdum, maar toen ik gisteravond na een uurtje klaar was met de lagertjes en buiten kwam sneeuwde het licht en leek de sneeuw niet lang te blijven liggen, toen ik naar bed ging tegen middernacht sneeuwde het nog en toen ik vanmorgen rond half 7 beneden kwam lag er overal een aardig laagje en was mijn plan meteen zo ver dat het dringend bijgesteld moest worden, niet naar Friesland en mogelijk zelfs helemaal niet fietsen vandaag. Gelukkig is dat laatste niet de werkelijkheid geworden, zo tegen 1 uur ben ik toch maar op pad gegaan, de mist die hier vanaf 9 uur behoorlijk dicht was leek al aardig verdwenen en een klein rondje moet mogelijk zijn. Via Medemblik naar Wervershoof waar mijn oudste broer en zijn vrouw voor koffie zorgden en vervolgens het rondje afmaken via Zwaagdijk en Nibbixwoud. In Nibbixwoud heb ik de afslag langs het Sluisvenpad genomen om zo op de Oosterwijzend te komen waar weer een leuk fietspad, met de naam Sellecum, naar Midwoud gaat. Op dit pad kwam ik nog een paar Prezwalskipaardjes tegen, tenminste ik denk dat ze zo heten, als ik dit soort zie denk ik altijd aan mijn jongste dochter, toen we een keer naar een vakantiebestemming reden richting Frankrijk, klonk er achter in de auto een soort hese gil tussen ahh…. en ohh…. in, we dachten dat er heel wat aan de hand was en op de vraag waarom die geluiden, zei ze: “Ik zag een paar Prezwalskipaardjes” vandaar, dat “soort” vergeet ik nooit meer. Ze is nog steeds “gek” van paarden dus mogelijk was het de naam die bij dat ras past, ik weet het niet. Het rondje is inderdaad heel klein gebleven, na 48 km was ik weer thuis.

per e-mail ben ik op mijn fouten gewezen het zijn "Fjorden" en geen "Prezwalski"

Geen opmerkingen: