18 februari 2009

Nieuws van de dag (2)



Het is gegaan zoals ik een beetje had verwacht, op verjaarsvisite en mogelijk daarna een rondje fietsen en inderdaad dat heb ik gedaan. Thuis gekomen na 95 km en zien op de GPS dat het gemiddelde “zomaar” op 34,1 km p/u staat en dat met dit, toch redelijk frisse, temperatuurtje. Na wat eten en omkleden de fiets voor het daglicht gehaald, voor de tweede keer vandaag, eerst al voor de fotosessie van mijn kleinzoon en nu om er weer een paar kilometers tegenaan te “gooien”. Op de heenweg leek ik wel wat wind tegen te hebben maar veel was dat niet en overal droge wegen en dat is zeker al een poosje geleden voor het laatst geweest. Het reed, mede daardoor, wel weer erg prettig eerst maar eens richting Hoorn en dan langs de dijk vanaf Scharwoude. Na enkele kilometers passeer je dan het kustdorpje Schardam, enkele huizen en een camping aan het IJsselmeer en daar stond hij, een paal die het evenbeeld is van de paal die langs de Walingsdijk staat tussen Avenhorn en Ursem. Hier staat geen bord bij dat het een voormalige grenspaal van Hoorn is geweest in de tijd dat land veroveren nog hoog in het vaandel stond. De dijk langs de kust heb ik gevolg tot Edam en ben vanaf dat punt meer in westelijke richting gegaan om langzaam weer het noorden op te zoeken. Ik kon wel voelen dat ik nu wind min of meer mee had want de snelheid ging gemakkelijk naar de 40 en er overheen. Zo was het vandaag weer een geweldige dag die voor herhaling vatbaar is.

p.s. Net voordat ik de Wieringermeer in zou gaan reed ik een andere volomobilist achterop dat was Jan Geel uit Oostwoud we hebben even staan kletsen en Jan was mede door Wim Schermer ook "overgehaald" om met voetverwarming te rijden, gevolg, warme voeten en bij mij was dat juist het koudste deel van mijn hele body.

Geen opmerkingen: