12 augustus 2009

Buienradar met tijd ?




“Boontje komt om zijn loontje” anders kan ik het niet omschrijven. Vanmorgen rond een uur of 10 toen ik van het pad afreed riep mijn buurman, die ijverig zijn heg aan het snoeien was, “Heb je de kap mee” ik heb geantwoord dat die vanmiddag pas nodig is omdat het dan pas gaat regenen, “Nee, om 11 uur, ’t is maar dat je het weet”. Had ik maar beter geluisterd dan was ik niet eens van start gegaan, ik was het dorp nog niet uit toen ik de eerste spatjes al voelde, zou hij dan toch gelijk hebben, kijkt hij op een andere buienradar ? Vanmiddag maar eens informeren waar hij die wijsheid vandaan had gehaald over het tijdstip van de regen. Het was overigens niet erg maar als je brildragend bent zoals ik dan is het gauw hinderlijk en ik zeg altijd dat ik fiets voor mijn plezier dus dan maar weer andersom en naar huis, misschien wordt het vanmiddag beter, wie zal het zeggen. Omdat ik niet ver van huis was ben ik even gestopt bij de door de Postcodeloterij gesubsidieerde “wild doorgang” onder de A7 door. Toen deze tunnel pas was aangelegd heb ik mij al verbaasd over deze onzinnige “geld weggooi objecten” en inderdaad er gaat geen haas of ander wild door, toen schreef ik al dat, mocht zo’n beestje nou wel toevallig door die tunnel gaan dan wordt hij, of aan de ene of aan de andere kant wel door een jager afgeschoten, maar zoals op de foto’s is te zien er gaat totaal niets door deze tunnel, op zowel de foto van links en van rechts zijn de spinnenwebben te zien en die hangen er al een mooie tijd. Zo zie je maar, toch nog een kleine ervaring onderweg je hoeft er niet altijd 100 km voor te rijden.

Geen opmerkingen: