17 augustus 2009

Weer langs “’t Blôte Bienepad”




De afgelopen week is afgesloten met een verjaarsfeest dat is geworden wat we er van hadden verwacht en waar we op hoopten, vier families bijeen voor het vieren van de verjaardag van mijn vriendin en mijn verjaardag, de eerste datum was al verstreken en de mijne is tegen het einde van de maand. Het was enorm gezellig en uit de reacties tot nu toe is het zeer geslaagd te noemen. Op zo’n avond met een kleine 100 “gasten” wordt je van alles en nog wat toegestopt, er waren ook cadeaubonnen van Leo Smit’s tweewielershop uit Medemblik en aangezien ik al enige tijd op het punt stond om de wieleruitrusting wat te vernieuwen, wat me steeds werd afgeraden met de adviezen van “Wacht nou even je verjaardag af”, was vanmorgen mijn eerste ritje langs deze rijwielzaak om in elk geval een nieuwe broek aan te schaffen. Na deze “daad” heb ik Kees van Hattem proberen te bellen op zijn mobiele nummer maar die was niet bereikbaar, ik had het idee dat hij misschien nog onderweg zou zijn vanaf Groningen en dan zou ik hem tegemoet rijden . Ik ben toen maar via wat binnenpaden langs het aangelegde natuurgebied gereden vanaf Opperdoes richting de A7 bij de grasdrogerij van Wil Hartog, ik keek mijn ogen uit zoveel vogels, maar vooral ganzen zwommen en vlogen er rond, heel achteraan, dicht bij de randweg tussen al die ganzen zag ik ook een paar lepelaars, een prachtig gezicht in zo’n stil gebied zonder lawaai van een stad of extreem verkeer. Langs de grasdrogerij heb ik een klein stukje Koggerandweg genomen om bij Lambertschaag weer over te steken naar het Pannenpad en vervolgens weer een keer langs “ ’t Blôte Bienepad” om zo weer in Aartwoud uit te komen. Omdat ik toch niet zeker was of Kees nou wel of niet op pad was besloot ik om langs zijn huis te gaan dan zie ik het vanzelf. Het rondje begon langzaam een ronde te worden en via ’t Park van Luna ben ik naar de Smaragd gereden. Daar zag ik dat de poort open stond en ben even aangewipt, alles open en los maar geen mens te zien, Marian is mogelijk wel ergens maar Kees is er niet want er staat geen Quest in de schuur dus zonder resultaat weer met een ommetje huiswaarts. Toen ik thuis kwam zag ik dat de teller nu een totaalstand heeft van 46.899 km wat wil zeggen dat dit ritje iets van een ruime 90 km is geweest.

Geen opmerkingen: