03 november 2014

Baggeren door "prut" en bladeren






Even kort vandaag, vandaag 51 jaar geleden werd ik voor de eerste keer vader dus d.w.z. dat ik vandaag op verjaarsvisite moet. Ik kan het op loopafstand redden dus dat is geen probleem, als het maar droog blijft en daarom heb ik eerst nog maar even vlug een klein tripje gemaakt voor er echt regen zal komen. De berichten wijzen wel in die richting maar we wachten gewoon af wat het gaat worden. Waarom ga ja toch fietsen als de vooruitzichten slecht zijn en je ook nog andere “verplichtingen” hebt, ik zal het uitleggen. Vorige week kreeg ik een telefoontje van een vroegere buurjongen die zich nogal inspant voor de dorpshistorie en die vroeg mij of ik in verband met de “bewoning van de huizen” van vroeger, nog iets kon vertellen en/of foto’s had van, wat bij mij en vele ouderen, bekend stond en nog staat als “De oude school” velen zullen ook niet weten dat dit pand ooit school is geweest maar het was wel mijn geboortehuis. Omdat ik zelf geen foto’s heb van vroeger bedacht ik dat zus Margriet mogelijk wel iets had. Dus op naar Zwaagdijk waar Margriet niet aanwezig was maar net toen ik weer bijna wegreed kwam ze aan in de auto. Ze stapte uit en zei: “Weet je dat dit een hele overwinning is op mezelf” het kost haar veel moeite maar de eerste stap in de goede richting is er laten we het daar maar ophouden. Ze had helaas ook geen foto’s en zodoende moet ik het zonder stellen, dan alleen maar een verslagje schrijven van wat ik me nog kan herinneren van die periode. Wel ben ik nog even naar de woning gereden om een foto te maken van de huidige situatie er wonen nu 3 gezinnen in “de oude school”. Snel nu richting huis voor de wind en goed op de bochten letten, vanmorgen slipte ik heel even en bedacht dat het voorzichtiger moest er ligt nu blad genoeg. Bij Opperdoes staat de boerenkool nog op het land maar met worst erbij komt dit allemaal wel goed. En dan de wegen in de Wieringermeer bar en boos, inderdaad ik ging via de Cultuurweg en heb onder weg een paar foto’s gemaakt van deze hedendaagse “baggerbaan” het is echt uitkijken maar gelukkig zijn hier geen zijwegen zodat het recht toe recht aan wel te doen is. slechts 41 km brachten mij weer thuis na een ontspannen toertje.

3 opmerkingen:

Erwin zei

Beste Pé,

Van harte, en dat je nog maar vaak op verjaardag mag gaan!

Groetjes,

Erwin (ook 51) en Tante Lies (bijna 5 maanden oud, maar vernoemd naar de echte Tante Lies die 90 is geworden).

De Bobslee zei

Proficiat Pé,

Had je bijna mijn vader kunnen zijn, ik ben 54..........☺
Nog vele jaren!

Groeten, Adri.

Wilco Pompert zei

Hoi Pe, ook nog gefeliciteerd. Zowel Erwin als ik zijn ook 51', maar dat inmiddels enkele maanden geleden geworden.
Ik zou zeggen - keep on rolling!

Groeten, Wilco