05 november 2014

Kortzichtig







Door omstandigheden had ik gisteren een vrije dag, zo zou je kunnen stellen, ik ben niet met de Quest op pad geweest. Vandaag had ik grootse plannen, ik zou een keer naar Dronten kunnen fietsen om daar tandwielen en ketting uit voorzorg toch maar een keertje te laten vervangen. Helaas het weer werkte niet helemaal mee, het was pure mist, en dan kies ik liever voor wat meer veiligheid. Tegen 11 uur leek het een moment wat schappelijker dus toch maar een klein ritje maken, je moet per slot van rekening niet achter de geraniums gevonden worden. Laat ik maar eens bij zus Ria langs gaan in Blokker, om nou zo één twee drie recht toe recht aan te rijden, nee dat is niks voor mij, dus ga ik via wat kleine omwegen die kant op. De lucht is het ene moment donker en dan weer licht maar nevelig tot mistig is het op dit moment nog wel. Als ik bij Ria in Blokker ben gearriveerd blijkt dat ze niet thuis is, ik maak nog even een foto van een paar lelijke paddenstoelen in haar tuin en ga dan weer verder. Laat ik maar richting de IJsselmeerdijk gaan, maar te laat besef ik dan dat ik een richting hebt gekozen dwars door een stuk Hoorn waar ik heg nog steg weet. Gelukkig bracht de GPS uitkomst en kon ik dit stuk traject ontvluchten, nee hier moet ik niet wonen. Als ik eenmaal op de dijk ben is de mist zeker niet minder geworden, het is grauw en onsympathiek weer, niks voor, mij maar daarnaast ook wel weer lekker rustig overal, geen of weinig wind en heel weinig verkeer langs de weg. In één van de bochten langs de dijk zie ik een vrachtschuit die wel erg kort onder de kust vaart naar mijn idee. Als ik na Enkhuizen “De Ven” het vuurtorentje bij Andijk zie opdoemen is het wel duidelijk dat het lang niet helder is. Nog even flink doortrappen en ik ben weer thuis na 95 mistige kilometers.

Geen opmerkingen: