19 november 2014

De politie is je beste vriend.











De politie is je beste vriend, dat zal de eigenaresse/berijdster van die pony zeker hebben gedacht. Ik ben van huis gegaan met het voornemen om het vandaag niet te lang te maken en dat heb ik ook niet gedaan. Een klein rondje via Wervershoof enz. dus eerst richting Medemblik. De bouwwerkzaamheden  rondom kasteel Radboud zijn klaar en het ziet er zonder al die bouw benodigdheden weer een stuk netter uit aan alle kanten. Even een paar foto’s maken en dan weer verder. Bij het gemaal “De Vier Noorderkoggen” staat een mevrouw op de brug en doet enorm haar best om het mooiste plaatje te maken alles met de apparatuur op statief, volgens mij is het vast wel gelukt. In Wervershoof even bij Aad en Ans aan waar op dat moment ook broer Ben zit dus het wordt een gezellig samen zijn met heel veel kletsen wat nergens op slaat. Ik vervolg mijn weg weer richting Zwaagdijk waar ik bij Ton Langedijk mijn boekwerkje weer ophaal over de familie relaties enz. voor het historisch genootschap en daar is de eerste die ik tegen het lijf “loop” neef Kees Verlaat die het beroep van zijn opa, (mijn schoonvader) en van zijn vader trouw is gebleven, n.l. schilder in hart en nieren. Na deze boodschap vervolg ik mijn route weer om aan het eind van Zwaagdijk weer tot stilstand te komen omdat er een politiebus op en naast het fietspad staat vlak bij de doorgang voor fietsers richting Hoorn. Een gezadeld en loslopende pony is tijdelijk aan hun zorgen toevertrouwd, het beestje mist zijn eigenaar of berijdster en kan een gevaar vormen voor fietsers en zou ook zo de autoweg op kunnen lopen. Er wordt op een bepaald moment telefonisch doorgegeven dat de pony thuis hoort op de Hoornseweg waar de ene agent heen gaat met de bus om de mensen op te halen die het beest weer in veilige haven kunnen brengen. Ik sta een tijdje met de mannen te praten en uiteraard gaat het over de Quest die ik na ruim 50 km weer in de garage heb gereden.

2 opmerkingen:

Willem zei

Een gezadeld knol zonder berijder(ster) vaak een vervelend dilemma voor een hulpverlener; waar is of ligt de berijder? in het water? noem maar op.
Ik ben bij mijn vorige werkgever in de nachtdienst eens zowat tegen een losgebroken knol aangereden het liep op de prov. weg tussen Schagerbrug en Den Helder..ineens twee oplichtende ogen op de weg en eenieder weet dat je in de nachtdienst, geen of weinig overig verkeer op de wegen het gas intrapt dus bijna raak dan zit je hart tegen het dak hoor.Meteen onze beste vrienden laten komen en we hebben gezamenlijk de knol letterlijk bij de manen gevat na achtervolging met sleepkabel. Bleek dat het al vaker voorgevallen was de knol was van "particulieren" en die waren daar over het algemeen wat minder op de hoede dan boeren met de dieren.

Wilco Pompert zei

Ik vind dat woordje 'senior' op je velomobiel wel mooi!