18 november 2014

Een sombere dag








Zo mooi als het gisteren was zo somber is het vandaag, geen zon gezien en bovendien hing het tegen regen aan. Toch maar even benen strekken en op en neer naar de “Zuidoost” Het zicht is niet bepaald hoop gevend en het zal wel niet veranderen denk ik. Ik neem de Alkmaarseweg als startbaan en heb min of meer de wind mee. Als ik langs Hoogwoud richting Zandwerven fiets zie ik de versiering achter een schutting die de herkomst van een melkveehouder niet kan verbloemen, de melkbussen doen nu dienst als tuinversiering. Het is tamelijk fris en ik ben bijna van plan de schuimkap erop te doen maar rijd toch maar verder. Eenmaal in de Beemster zie ik bij dezelfde teler als vorig jaar een aankondiging staan dat hij aardappelen heeft, mogelijk bovenmaats pootgoed dat hij nu als consumptie aan de man probeert te brengen. Het is, voor zover ik na kan gaan een echte Agrico-teler, mijn vroegere werkgever. De poes, of is het een kater, snap niet veel van die “banaan” voor de poort en wacht rustig af wat komen gaat. Na Middenbeemster is het nog maar 5 km via de Rijperweg om bij Tiny te komen, onderweg moest ik toch nog weer een keer in de remmen. Ik zag n.l. een schaap, nee in dit geval een ram, die “het” deed zonder stempelkussen. Ik denk dat dit een geval was van uitproberen voor het “schapenhuwelijk” het werd nergens aangegeven of hij nou wel of niet mocht, hij deed het gewoon en zij vond het goed. Bij Tiny was er koffie en koek en konden we alles weer even doornemen, het wel en wee van deze wereld, het is de laatste tijd alleen maar negatieve berichtgeving in de krant hebben we samen vastgesteld. Gelukkig leven wij nog een gezond en gezellig leven met alle ups en downs die we af en toe ook tegenkomen. Nadat  we samen de lunch hebben gebruikt ben ik weer opgestapt om richting Middenmeer te gaan via wat omwegen probeerde ik via Oosthuizen naar Etersheim te fietsen en dan langs de dijk naar Scharwoude maar de weg was afgezet en ik moest andersom en kwam later toch weer op de dijk om zo bij Scharwoude een oude scheepsmotor op een plaatje vast te leggen. Echt een hele oude scheepsmotor die ooit in Denemarken is gefabriceerd en al jaren op het hoekje staat te “pronken”. Nog even via Bobeldijk en Wognum naar Benningbroek en Abbekerk  op naar Middenmeer en zo ben ik weer thuis wat voor vandaag 87 km op de teller aangaf.

Geen opmerkingen: