08 februari 2016

Een optocht boven de grote rivieren zonder Quest





Het zit er voor vandaag en misschien ook morgen niet in, te veel wind, dat is voor vandaag de grootste spelbreker. Afgezien van mijn instelling dat ik eigenlijk een mooi weer fietser ben is dat beetje regen nog niet eens zo erg, maar die wind, nee niet op twee wielen of omslaan, dan maar een dag niet met de Quest op pad. Wel hebben we afgelopen zondag genoten van de carnavalsoptocht in Zwaag, al jaren de topper boven de grote rivieren. Ieder jaar worden we uitgenodigd bij familie in Zwaag, Tiny’s geboortedorp, en zo zagen we ook dit jaar de stoet weer voorbij trekken. Zelf heb ik jaren in de carnavalsvereniging “De Meerkoetelaars” gezeten hier in de Wieringermeer en dan moet ik bekennen dat die optochten tot op de dag van vandaag niets voorstellen als je die in Zwaag meemaakt. Er is in Zwaag de laatste jaren één groep, “De Wicky’s” die als bouwploeg de eerste plaats bezetten in de eindrangschikking zowel de publieksprijs als de eindbeoordeling door de jury, dit jaar hadden ze als ode aan de Prins “alles in ’t fruit” in elkaar gezet, een wagen tot in detail afgewerkt en bestand tegen eventuele harde wind of regen. Net heb ik de weerkaarten nog eens bekeken maar echt het zit er niet in, volgende keer beter.

Geen opmerkingen: