04 februari 2016

Klein onderhoud en daarna een rondje







Vanmorgen eerst even klussen, het remlicht straalde me vanmorgen tegemoet en dat is niet de bedoeling als hij stil staat, er bleek, na een tijd prutsen en zoeken, een draadje wat “smeekte” om weer aansluiting te krijgen op het totale circuit en zodoende weer aan en uit te gaan bij de juiste handelingen van het remmechanisme. Met een amateuristische soldering is dat gelukt. Geduld loont over het algemeen, vandaag was dat ook het geval. De regen viel vanmorgen gestaag en pas na de middag zou het vanuit het Westen opklaren dus mijn gemak houden en afwachten. Het is inderdaad goed afgekomen, zo rond 1 uur was ik in het “uitgaanspak” voor de Quest en heb het meteen waar genomen. Deze keer maar weer eens richting Den Helder daar ben ik al een hele tijd niet meer geweest. Via Slootdorp en de “Korte Afsluitdijk” naar de Balgweg die me over het Noordhollands kanaal brengt vlakbij Den Helder. In de haven lag een booreiland en als je er dan zo dicht langs komt moet er wel een paar foto’s van worden gemaakt, wat een enorm gevaarte als ik dat zo bekijk. Ik ga bij de aanlegplaats van de Texelse boot linksom over de buitenkant langs het Marsdiep richting “Lange Jaap” de vuurtoren richting het zuiden. Een kleine kilometer na deze baken voor de scheepvaart linksom de “Donkere Duinen” in op naar Callantsoog waar ik vervolgens richting Schagen neem om na 73 km weer thuis te komen, geen regen of ander ongemak, wel, al was het maar kort, een “pik” zon meegenomen.

Geen opmerkingen: