16 februari 2016

Het is gelukt, banden en nog wat.











Het is allemaal weer geregeld, wat is gisteren van plan was is vandaag uitgevoerd, een retourtje Dronten. Op tijd van huis en zodoende ook weer redelijk tijd thuis, heen was het vreemd dat alle wind/energiemolens stil stonden, geen zucht wind en dat fietst heel prettig. Aangekomen in Dronten dacht ik eerst dat Theo alleen was maar Eva was ook druk in de weer en even later verscheen ook Allert om de hoek dus de hele club is aanwezig, ik vroeg Theo of hij tijd had om de “kogelkopjes” te vervangen en dat was geen probleem, het wordt zo een rit met resultaat want ik zou in elk geval wat banden meenemen en een reserve accu voor de verlichting. Na een poosje sleutelen was het weer in orde en kon ik de tergreis beginnen, nog even 80 km “afraffelen”. Vlak langs het fietspad in de Flevopolder wordt een flinke “windmolen” in elkaar gezet en er staan er al zoveel hier in de polder. En op het fietspad langs Lelystad meende ik op afstand vreemde vogels te zien, inderdaad het waren vreemde vogels, 3 paar schoenen door de jeugd in hoger sferen gebracht denk ik. Ze waren overal bezig op het fietstraject, heel veel water, mogelijk een lekke waterleiding en ook het hele parkeerterrein om ”Bataviastad” ligt overhoop, heen was het even zoeken om er langs te komen maar terug was er een omleiding aangegeven dus dat ging vlotter. Eenmaal dicht bij mijn eindbestemming nam ik zonder problemen weer de route om kasteel Radboud heen, maar nog steeds is er nergens iets aangegeven en stond ik weer voor de stratenmakers, keren en via een andere weg naar huis. De voorraad materialen kan weer in de garage en mocht ik er aan toe zijn dan is het  bij de hand. Eén telefoontje en ze zouden alles per post versturen maar nu had ik een doel en ben weer gelukkig met de vernieuwing van de “kogelkopjes” waar ikzelf uren aan zou zitten sleutelen, een mooi ritje van 161 km met heel veel zon en geen wind.

Geen opmerkingen: