10 februari 2016

Te lijmen met een natte vinger door de zon









Ik kwam in verleiding, oorzaak de zon, hoe zit dat, ik zal het uitleggen. Mijn voornemen was om de schokbrekers te smeren en de remkabels wat soepel te houden met wat olie enz. En zo was ik heel stoer bezig, het rechterwiel met schokbreker lagen op de werkbank en toen gebeurde het, de zon kwam volop door. Mijn eerste gedachte was, fietsen, vooral omdat ik dit niet had verwacht. Het duurde zodoende niet lang om alles weer rijklaar te maken, schoonmaken en smeren en weer in elkaar zetten. Daarna omkleden en gaan, maar voor ik zo ver was zag ik, dat bij mij in de tuin, het voorjaar ook al volop aanwezig was, bloeiende krokussen en bloeiende narcissen meteen even een foto maken, vooral die krokussen met de regendruppels erop zagen er leuk uit. Dan van start richting Twisk, het “land” van Matthijs waar ik aan het eind even ben gestopt voor “Moeders erf” een apart opschrift op deze woning. Iets verder door Oostwoud en dan door het “Egboetswater” waar ik even uit de Quest moest om de bomensnoeiers te ontwijken, de man bovenin stopte en gaf aan dat ik veilig passeren kon. Op Zwaagdijk even langs zus Margriet en na een korte stop via Wervershoof weer op huis aan. Het ging aldoor nog redelijk tussen de buien door, helaas het laatste stukje kwamen er nog wat spatten waardoor ik snel de schuimkap erop heb gedaan. Een kilometer verder was het weer over, opruimen en meteen een foto maken van de nieuwe “bomenwijk” het is toch wel een aangekleed geheel nu er beplanting is. En dat alles over 43 km die niet helemaal droog zijn geweest.

Geen opmerkingen: