06 februari 2018

Een royaal familie rondje

Rondje 56 km


Prachtige grote sneeuwklokjes

Twee bootjes op sleeptouw bij Medemblik

Bijna gelijk, hoewel ........

Nooit gedacht dat dat bij mij mogelijk was, een rustige dag, wel fietsen maar rustig aan en niet te ver. Het is me gelukt, niet omdat ik zo’n leerzaam iemand ben maar zoveel familiebezoekjes op één dag heb ik nog niet eerder gehad. In ’t “kort” ging het ongeveer zo, als eerste naar zwager Leo in Zwaag, Leo zijn “rikketik” lijkt aan onderhoud toe en voor zoiets duidelijk wordt gaat de conditie nogal achteruit en dat is op dit moment zo en nu afwachten wat de verder onderzoeken aan het licht brengen. Het was overigens een gezellig samen zijn met Riet en nog meer familieleden. Na de koffie verder, als tweede naar zus Margriet die herstellende is van een galblaas operatie en nog heel wat vitaminen naar binnen moet werken wil ze weer de oude worden. De derde op mijn rondje is zwager Piet die net met de auto wegging dus dat valt wel weer mee en kon ik met mijn zus één en ander op een rijtje zetten. Dan is broer Ben aan de beurt, weer een “bakkie” met koek en weer kletsen, jullie begrijpen wel dat er zo van snel fietsen weinig terecht komt. Als laatste stop zijn zus Ans en zwager Aad aan de beurt, Ans is niet thuis en Aad staat klaar om naar de ijsbaan in Hoorn te gaan. Ik vertrek richting Middenmeer vanaf Wervershoof met de wetenschap dat ik met een kilometer of 15 à 16 weer thuis zal zijn en dat is gelukt. De wielomtrek/instelling had ik gisteren verlaagd van 160 naar 158 en ik denk dat ik zo redelijk dicht bij de werkelijkheid zit, zo’n 190 meter verschil op 56 km is voor mij acceptabel.

Geen opmerkingen: