05 februari 2018

Het loopt nog niet gelijk


En weer is het maandag en weer gaan we van start om een ritje te maken door het mooie Westfriesland, tenminste zo ervaar ik het. Eerst een paar boodschappen doen en na de koffie omkleden en de banden op 4,5 Bar. brengen, de km-teller op nul, de GPS op nul en van start, controleren of met de nieuwe banden en de nieuwe instelling van de wielomtrek naar 160 i.p.v. 149 bij de Kojak banden, de beide apparaten gelijke kilometers aangeven. Ik ga vanmorgen het HEM rondje maken in omgekeerde volgorde en dan in Bovenkarspel even bij Dick en Greet langs gaan. Omdat er toch een stevige wind staat uit het oosten blijf ik in Andijk door het dorp fietsen en niet boven, op de dijk, waar de wind flink op de zijkant zou blazen.

Als ik langs het kerkje ga zie ik dat het wel een leuk opschrift heeft voor een “gebedshuis” waar het heel vroeger voor is gebouwd. In Enkhuizen neem ik eerst de richting Bovenkarspel om bij familie te komen. Dick is thuis en Greet is ergens anders, we kletsen een poosje waarna ik weer terug ga om via

Broekerhaven weer op de dijk langs het Markermeer te komen. Het gaat allemaal weer voorspoedig en zo kom ik in Hoorn en ga via Scharwoude richting Wognum en Middenmeer waar ik na, ja nu komt het,
zijn ze gelijk of zit er verschil in,  op de teller van de fiets staat 92,5 km en de GPS geeft 90,95 km aan. Omdat in het verleden, met Kojak banden, de GPS en de teller bijna gelijk liepen heb ik simpel weg de GPS stand als de juiste aangenomen en zal ik kijken hoe ik de fietsteller nog kan aanpassen, je moet het niet mooier maken als het nu al is.


1 opmerking:

Piet zei

Ik heb de F-Lites (Go-Cycles) op 159 mm ingesteld op 5 bar. Misschien net teveel, maar 158 is te weinig.