19 februari 2018

Morgen is het beter



Vandaag telt eigenlijk niet mee in de trant van “het wordt voorjaar” bewolkt, af en toe een heel klein beetje neerslag wat eigenlijk geen naam mag hebben, maar het wordt beter. Ik ga er vanuit dat het morgen mooi zonnig weer zal zijn en dat ik dan een leuker rondje bij elkaar kan trappen dan vandaag. Ik ben nu alleen maar op en neer geweest naar mijn geboortedorp om bij één van mijn zussen langs te gaan die af en toe te veel in het ziekenhuis komt, een enkele keer, nou ja dat moet weleens maar zij komt er te veel en dat is niet goed. Als ik op Zwaagdijk op de plaats van bestemming ben is de deur vast en zijn de gordijnen van de slaapkamer dicht, niet in orde is mijn conclusie dus keren en terug en dan langs broer Ben en later nog naar zus Ans en zwager Aad, ja het is weer een familierondje geworden.



 Vanaf Wervershoof ga ik via het “Egboetswater” en passeer de brug waar ik al verschillende keren overheen ben gegaan, ’t kan net hoewel hij wel stevig is om te nemen.

Net voor de brug ga ik nu linksaf en via wat bochten en mooie stukjes kom ik langs de bankjes, het is onvoorstelbaar dat er zoveel molshopen bij elkaar liggen, dit is geen werk van een eenling dat is duidelijk.
Iets verder staan ze me op te wachten, het ziet er schaapachtig uit maar die beesten weten ook niet beter, het was maar heel kort vandaag, ik heb slechts 48 km in  goede gezondheid achter me gelaten.
En ik heb het gevoel dat deze Quest net "ingelopen" is, hij wordt voor mijn gevoel steeds geruislozer en dat na 114.015 km, een super voertuig.


4 opmerkingen:

Piet zei

Hoi Pé,

Met Go-Cycles rijd je veel geruislozer dan Kojaks. Ik vond het verschil met Shredda's al opvallend. En aangezien glad asfalt op mijn parcours weinig voorkomt ben ik een grote fan van deze ballonbanden.

Belle zei

Dat, of gehoorbeschadiging opgrlopeb door het rijden met een velomobiel.

Pé Koomen zei

Niet zo somber Belle altijd positief blijven ik hoor al ruim 77 jaar "goed" en soms hoor ik dingen liever niet ����

De Bobslee zei

Piet heeft gelijk Pé, dat zijn inderdaad de banden, F-Lite of Go-Cycle zoals ze nu heten zijn inderdaad geruislozer dan andere banden, lopen lichter en zijn comfortabeler. Ze zijn onder een velomobiel met dichte wielkasten wel wat breed, dus je moet genoegen nemen met een wat grotere draaicirkel.
Onder de Strada vond ik ze ook de beste banden waar ik mee gereden heb!

Groeten, Adri.