07 februari 2018

Het weer doet heel veel met een mens



Wat was het weer een geweldige dag, zon, geen wind en een mooi ritje gemaakt. Ik twijfelde vanmorgen heel even, zal ik gaan of laat ik het afweten, gelukkig heb ik de juiste beslissing genomen. Even op en neer naar Oostzaan waar Tiny vandaag oppasdag heeft, dat oppassen valt wel mee want van de drie jongens is er nog maar één op de lagere school en de andere twee redden zich wel in het voortgezet onderwijs.
Agriport, het huidige beeld van de Wieringermeerpolder
Door het Agriport kassengebied gaat de “stoom” van de kassen recht omhoog ten teken dat er weinig of geen wind staat. Het fiets heerlijk de kou valt mee, hoewel het wel even moet wennen maar na een kwartiertje is de ademhaling ongemerkt aangepast aan de temperatuur onder nul. Zo rond kwart over 11, half 12 ben ik op de plaats van bestemming en heeft Tiny meteen koffie nadat ik me in een droog “pak” heb gehesen, ja het mag dan wel vriezen maar mijn warmte circulatie werkt onafgebroken goed. Thomas wordt door oma opgehaald van school en vliegt me om mijn nek, “Hoi opa” een prachtig kereltje. Patricia werkt thuis met haar collega Tatjana en later zitten we met z’n allen aan tafel voor de lunch.
Oostzanerveld

Oostzanerveld

"De Zaanse Schans"

"De Zaanse Schans"

"De Zaanse Schans"
Thomas wordt door oma naar tennis gebracht en ik ga weer richting Middenmeer met een kleine omweg via de “Zaanse Schans”. Het is er niet druk maar toch nog genoeg mensen met een Aziatisch uiterlijk dus de “vakanties” gaan altijd door denk ik dan maar.
Meerkoeten rustig langs de weg

De rand van de Beemster bij de ringvaart
Langzaam zie ik de lucht betrekken en de laatste kilometers naar huis zal ik dan ook geen zon meer zien, geen probleem het was een prachtige dag. De laatste check van de kilometerteller t.o.v. de GPS is geruststellend op de 119 km van vandaag is het verschil slechts 400 meter en daar kan ik best mee leven.
.

1 opmerking:

VeloTeĵo zei

Toch nog een flinke rit! Mooie foto's!