14 februari 2019

Een feest ritje



Hoera wat een feestdag, Valentijn en een echte voorjaarsdag met zon en de vooruitzichten met nog meer van zulke dagen. Wat is het leven weer mooi, nou laat ik zeggen, nog mooier want alle dagen zijn toch feestdagen, genieten van alles wat het leven ons te bieden heeft al valt het ook wel eens een keertje tegen maar dan weer gewoon “kop op”. Ik ben van start gegaan om even naar de “Zuidoost” te gaan en dan waarschijnlijk meteen door, omdat Tiny niet thuis zal zijn i.v.m. haar donderdagse ontspanningsoefeningen en daarna misschien  nog wat andere bezigheden.
Als ik door Hoogwoud ga passeer ik de familie Bosman waar Gerard druk bezig is om zijn auto nog meer te laten glimmen, even kletsen en dan weer verder.
In de Beemster zie ik hier en daar de tulpen al weer behoorlijk boven de grond uit komen, nog een tijdje hogere temperaturen en de bollenvelden staan weer in bloei. Zoals ik had verwacht is er niemand aanwezig, even iets binnen leggen en dan via Middelie mijn weg vervolgen richting Volendam.


Het is bijna beangstigend stil op “de Dijk” en ik ga onderlangs met de fiets en maak een paar foto’s maar die enkeling die dan nog wel op “de Dijk” liep ziet dat gele gevaar meteen staan en de camera klik weer met regelmaat. “Mogen we foto’s maken van uw voertuig” vroeg de dochter, het gezin was op vakantie in Holland vanuit China, foto’s maken is natuurlijk geen probleem dus zodoende heb ik ook maar een plaatje gemaakt van deze toeristen met een lege dijk daar achter.


Aan het eind van de dijk dreef nog een stukje “Volendamse humor” in het Markermeer en later ook in Edam de ophaalbrug meepikken voor een foto.
Toen ik weer in Middenmeer de “handel” binnen had staan stond de fietsteller op 100,21 km op de GPS stond 100,73 km en via de Smartwatch is het 100,47 km geweest, opdat ik maar niet twijfel aan de afstand.

Geen opmerkingen: