21 februari 2019

Wachten tot het droog is



Als je mooi weer fietser bent heeft dat wel bepaalde nadelen, één ervan is dat je wacht op minimaal droog weer en dat kan wel eens lang duren. Vandaag was dat ook zo het geval ’t “motregende” af en toe maar water kwam er eigenlijk ook niet van, geregeld kijken op de buienradar onder “motregen” en rond de middag was het toch ongeveer droog. Een klein stukje moet kunnen want over een paar uur is het weer mis volgens de gegevens. Over Wieringen langs “het Wad” moet net kunnen dus op naar het voormalige eiland Wieringen.


Ik heb de wind achter me dus het gaat vrij vlot ik zie op een bepaald stuk een dame op het “smalle strand” lopen dat komt zelden voor, en diverse eenden, ganzen en scholeksters bevolken de waterkant.
Het mocht dan wel vlot gaan maar ik moest wel stoppen omdat ik voelde dat er iets niet in orde was met de band rechts voor, remmen voelen en vaststellen dat die lek is. De fiets omhoog langs het talud en op z’n kant in het gras, al met al een minuut of 6 à 7 en toen reed ik weer, er staat altijd een reserve achter de stoel die half opgepompt is dus alles is zo gepiept.


Bij Den Oever een blik op de haven en zien dat de damwand die geplaatst is netjes wordt verstopt achter een “muur” van basaltblokken die als het ware gemetseld wordt zonder troffel.
Dan even verder kijken of de oprit van het fietspad naar de Afsluitdijk al wat verbeterd is, helaas het ziet er nog beroerder uit als de laatste keer dat ik er was. Johan en Nolly doen nog hun best om de basaltblokken/stenen netjes op het talud te plaatsen en met wat inzoomen heb ik ze toch goed in beeld.
Het bord dat aangeeft dat het fietspad straks dicht is, lijkt mij niet zo belangrijk in mijn geval, ik ga toch niet ’s nachts over de dijk.
Als ik de lekke band ga plakken zie ik dat het eigenlijk niet verwonderlijk is dat het weer een keer mis is gegaan er zitten steentjes genoeg in en met deze keer is het nog geen ramp het is alweer zo lang goed gegaan ook na de 41 km van vandaag.


1 opmerking:

Ruža Tomašić zei

Ik wil mijn prachtige getuigenis delen over hoe ik mijn Echtgenoot van mijn leven terugkeerde, ik wil de mensen vertellen dat er een echte spell caster online is en is krachtig en oprecht. Zijn naam is Baba Wale Wiseman, hij heeft geholpen Ik heb onlangs mijn relatie met mijn man herenigd die me dumpte. Toen ik contact opnam met Wiseman, wierp hij een liefdesbetovering voor mij en mijn echtgenoot die zei dat hij niets meer met mij te maken had, belde mij en begon me te smeken. Voor iedereen die dit artikel leest en hulp nodig heeft, kan Wiseman ook allerlei soorten hulp bieden, zoals het herenigen van een huwelijk en een relatie, het genezen van alle soorten ziekten, rechtszaken, zwangerschapsvertelling, we zijn nu heel gelukkig met ons zelf. Wiseman laat hem beseffen hoeveel we van elkaar houden en elkaar nodig hebben. Deze man is echt en goed. Hij kan je ook helpen je gebroken relatie te herstellen. Ik had mijn man terug! Het was als een wonder! Geen huwelijkscounseling en we doen het heel goed, in ons liefdesleven. Contact opnemen met deze geweldige man als je problemen hebt met een duurzame oplossing
via e-mail: babawalewiseman01@gmail.com
WhatsApp: +2348129806153