12 februari 2019

Geen problemen bij Google



Wat weer een fantastische fietsdag, weinig wind en een beetje zon maakten het ideaal. Eerst maar even een paar boodschappen doen en dan op pad. In de winkel kwam ik een kennis tegen die me vertelde dat er bij de bouw van Google niet gefotografeerd mag worden vanaf de Flevoweg en Tussenweg, een uitdaging om dat te testen.

Dus op naar de plaats des onheils, er zou nu een bord staan dat er niet gefotografeerd mag worden maar vanaf de weg kunnen ze dat wel willen maar rechtsgeldig is hun wens niet. Ik zag geen bordje met een fototoestel met een streep erdoor heen en ook ondervond ik geen problemen of mensen die me niet leuk vonden in zo’n gele fiets.

Verder richting de waterberging achter Twisk waar een meneer probeerde een paar uitgebroken schapen weer in de wei te krijgen bij hun soortgenoten.


Via een aantal binnendoor weggetje kwam ik in het Egboetswater waar een viertal roeiers met stuurman hun sport beoefenden. Later, toen ik bij zus Margriet voor een vaste deur kwam te staan ben ik via Hoogkarspel en Westwoud naar het
Wijzenddijkje gegaan, de verbinding van Binnenwijzend naar Blokker en ben gestopt om een foto te maken van het afgelegde traject, een fietspad waar je niet van het pad af moet raken, geen berm en zowel links als rechts een sloot waar je met Quest en al beter niet in kan belanden.
Aan het einde zie ik twee wandelaars aankomen lopen, familie, de zussen Anja en Jolanda blijven ook in beweging samen met de viervoeter Bundy. Stoppen en heel even kletsen waarna ik weer verder ga richting Hoorn om dan het H.E.M. rondje te gaan maken wat overal vlekkeloos is verlopen zowel door Enkhuizen als door Medemblik.
Bij Middenmeer is de berm in tijd van één dag al sterk veranderd met de bloeiende krokussen in de berm langs de Hoornseweg. En dat alles na 98 heerlijke frisse kilometers.

Geen opmerkingen: