05 februari 2019

Vaste route H.E.M.



Weer een mooie fietsdag, het is droog maar de zon is jammer genoeg niet te bekennen. Ik besluit om het H.E.M. rondje maar weer een keer te maken.


Alles is aan “boord” en tegen een uur of 10 ga ik van start en het gaat als vanouds rustig doortrappen en verwonderd kijken naar de enorme buizen die langs de weg liggen voor de grondwaterbemaling, allemaal nodig voor de ondergrondse aanleg van heel veel kabels en leidingen die nodig zijn voor de verder ontwikkeling van het elektriciteitsnet in, o.a. het Agriport gebied. Als ik bij Abbekerk fiets gaat mijn mobiel en vraagt Tiny waar ik zit en of ik ook naar Zwaag onderweg ben, even van de route afwijken en na een 20 minuten zit ik ook bij Leo en Riet aan de koffie met koek. Zo rond half 12 vervolg ik mijn rondje weer en ga richting Bobeldijk om via Berkhout en Scharwoude bij de dijk uit te komen en dan richting Hoorn te nemen.


Bij Schellinkhout is de voorraad fietswielen, spatborden en aanverwante artikelen nog steeds ruim aanwezig in de achtertuin bij deze familie. Het is gewoon een sombere dag, nevelig en totaal geen zon te bekennen, je zou er triest van kunnen worden maar het wordt vanzelf weer beter, daar ga ik vanuit. Door Enkhuizen gaat net als altijd, geen obstakels en dan richting Middenmeer bovenop de dijk naar Andijk en Wervershoof om dan inderdaad in Medemblik uit te komen.

Als ik de polder in ga zie ik dat hier en daar de zon even doorbreekt, de “Ambtenaar” staat in de schaduw en iets verder staan twee kleinere windmolens wel in de zon evenals de Westermiddenmeerweg waar ik later indraai.
Aan de Hoornseweg bij Middenmeer komen toch de eerste krokussen boven het dode bladerdek uit, nog even en er staat hier weer een kleurig lint van bloeiende bloemen langs de weg. Het ritje van vandaag werd door de korte “afzwaaier” naar Zwaag net 96 km, weer een bron van gezondheid en nieuwe energie zo’n ritje.

Geen opmerkingen: