26 juli 2019

Afkicken ?



Even een kleintje toe omdat het eigenlijk weekend is maar door omstandigheden ga ik op een ander moment richting de “Zuidoost”. Gisteravond werd ik nog gebeld door George Krüg over het vervoer van een velomobiel over de Afsluitdijk, George had dit al een aantal keren ervaren en is er zeer tevreden over, dus als alles meezit ga ik dat zeer binnenkort ook proberen, eerst bellen met 0800-6040 en dan komt het waarschijnlijk allemaal goed. Vanmorgen had ik wel enige twijfel, zal ik thuis blijven of toch op pad gaan, het is warm en de zin lijkt wel een beetje te ontbreken. Tegen 10 uur was ik klaar met dat wel of niet gaan, omkleden en gaan en wat is dat verstandig geweest. Bij de eerste rijwind knapte ik  meteen op, heerlijk, of ik een beetje in de “vriezer” kwam zo voelde het aan.


Langs de Alkmaarseweg is er geregeld oponthoud vanwege de bouw van in totaal 99 wind\energie\zwaaipalen, ik zag mijn kans schoon om er deze keer wat dichterbij te komen en een paar foto’s te maken. Deze lengte is 1/3 van de hoogte van een molen, wordt vervoerd door speciale diepladers die met oliedruk het systeem van de grondtillen bij vervoer, wat moet dit zwaar zijn als ik naar het achterstel kijk met zoveel wielen. Via de Obdammerdijk langs Tom en Gerda die niet thuis zijn en dan door naar Berkhout waar Ben en Lyda wel aanwezig zijn, een bakkie doen wat bijpraten,
kennismaken met een dochter van Lyda en haar partner die met de motor zijn gekomen, en wat voor motoren, niet zomaar een kleintje nee, echte motoren.
Vanaf Berkhout langs de aardbeien leverancier en dan op naar Middenmeer waar de teller bleef staan op 69 km.

Bij de Tussenweg wordt iets gebouwd op de plaats waar vroeger de woning en boerderij van Jan Knook stond, wat het is en waarvoor het dienst gaat doen, ik zal het niet weten maar groot is het wel.




Geen opmerkingen: