30 juli 2019

Verschillende tegenvallers



Ik zeg weleens, als ik met de Quest op pad ben beleef ik altijd wel wat en vandaag was weer zo’n dag en allemaal tegenvallers. Ik was al een keer in Dronten bij Velomobiel toen ik te horen kreeg dat ze inderdaad sinds nog niet zo lang op maandag gesloten zijn dus gister niet naar Dronten maar vandaag. Zo rond 7 uur van start en bij Enkhuizen het eerste onverwachte, “Hoi Pé” Jan Reus stak ook de kruising over waar ik voor de stoplichten stil stond, hij had het druk met reparatie aan carbon racefietsen ”Hoogseizoen” zei Jan “En doe de mannen in Dronten de groeten”. Dan de dijk op richting Lelystad de zandverstuivingen lijken helemaal verleden tijd er ligt een mooi laagje teelaarde op het zand.  
Net voor “Trintelhaven” zie ik voor het eerst een hardloopster die de hele dijk voor haar rekening lijkt te nemen, knap hoor. En eenmaal in Lelystad kijk ik op het fietspad steeds recht tegen de zon in met als gevolg één keer een verkeerde afslag en daardoor zo’n kleine 10 km omrijden bleek later, gewoon stom, volgende keer beter.
De volgende domper bleek toen ik voor het pand aan De Vliet te veel stilte waar nam, geen fietsen of i.d. , geen licht wel een mooi briefje achter het glas, “Wij zijn met vakantie t/m 19 augustus” daar sta je dan. Ik had al een beetje het plan om, als de reparatie/vervanging niet te lang zou duren, Albert van Dijk, (mijn vriend van langs de weg) te bellen of hij thuis zou zijn dan ga ik ook meteen even naar Kampen. In deze situatie meteen een belletje naar Kampen, het duurde even voor hij opgenomen werd, Albert is tenslotte ook al 95 jaar dus rustig aan, en daar was Albert. “Ik ben nu nog thuis maar ga meteen weg dus je komt voor een vaste deur”. Dan een andere keer beter hoop ik en zo was de volgende “afknapper” werkelijkheid geworden.
Er worden langs de Wisentweg enorme velden aangelegd met zonnepanelen.
Dat mijn bidon steeds leger raakt kan zorgelijk worden, op de terugweg zie ik wel, die kans kwam op Runderweg 3, ik zag daar iemand lopen dus meteen maar even vragen of dat kon, “Geen probleem” dus daar was de oplossing voor het water. De man, reed zelf ook met een ligfiets vertelde hij en na een tijdje kletsen bleek hij Jan Truin te heten en hield de tuin bij van de familie Appelman..           
Bij Lelystad die “ouwe rotboot” ook maar weer een keer vastleggen en dan de dijk op.



Ik vind het fietspad echt prima hoewel ik al verschillende mede “velonauten” heb horen mopperen dat het weer kapot, is en wordt gereden, door werkverkeer. Op sommige stukken nog wat zand zodat niet het hele fietspad vrij is maar ik had nergens problemen eenmaal weer thuis was het een nutteloos retourtje van 170 km en zodoende zijn de linker en rechter stuurschakelaars nog steeds aan vervanging toe.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Die schakelaars hebben inderdaad hun diensttijd er wel op zitten zo te zien! Maar nog een paar weekjes erbij redden ze nog wel denk ik.......;-)

Groeten, Adri.