29 juli 2019

Rondje om.

106 km


Rustig langs het Markermeer

Vorige week gesloten en nu nog

Even een wiek aanzetten

En zo worden er 99 in de polder bij geplaatst

Vanmorgen had ik echt geen idee waar ik in de loop van vandaag terecht zou komen en ook niet of het ritje lang of kort zou worden, maar nu ik thuis ben weet ik het allemaal weer. Als eerste even naar Wervershoof om te zien of zwager Aad en zus Ans alweer thuis zijn van hun vakantie, inderdaad ze zijn er weer en dan volgen de gebruikelijke dingen, koffie nog meer koffie en kletsen over hoe zij en wij het hebben gehad. Daarna ga ik via Zwaagdijk langs het huis waar ik zo’n 65 jaar geleden de hele bouw heb kunnen volgen toen mijn vader dat liet zetten en waar tot voor enkele weken geleden zus Margriet haar onderkomen had. Ik neem de afslag richting Westwoud en kom uiteindelijk via Wijdenes op de dijk langs het Markermeer het is vrij rustig en na Hoorn fiets ik nog een klein stukje door en ga dan richting Schardam. Daar sla ik af naar Beets, Schermerhorn en Stompetoren, om de Heerhugowaard heen en zo weer naar Middenmeer, net een rondje om niet in slaap te vallen. In de Wieringermeer wordt elke dag een stukje meer windmolen gebouwd en zo staan er nu 4 met wieken en zo komen er 99 zeggen de “geleerden”. Als ik de teller thuis bekijk “zegt” hij dat het 106 km is geweest, leuk als weekopening.

Geen opmerkingen: