04 juli 2019

Weer een trainingsrondje



Het blijft maar mooi weer dus onbeperkt met de fiets op pad. Langzaam begint het te “kriebelen” om weer een keer naar Oudemirdum te gaan via de dijk Enkhuizen- Lelystad en eventueel dezelfde dag weer retour, helaas via dezelfde route. Maar dan wordt het wel zo’n 240 km, ik vraag me alleen nu nog af of dat niet te “gortig” is op één dag. In de loop van volgende week ga ik de situatie wel opnieuw bekijken en , wie weet ? Vandaag heb ik het bekende rondje gemaakt in omgekeerde volgorde, eerst Medemblik dan Enkhuizen en Hoorn als sluitstuk maar het blijft het H-E-M rondje. Prachtig weer en ik denk, weinig wind, daar merk je vaak weinig van, het fietst gewoon super in een Quest.

Bij Medemblik zag ik de molenaar omhoog klauteren in een wiek om het zeil even uit te rollen zodat er meer wind wordt benut.

Later in Enkhuizen ging de boot net van start om naar Stavoren te varen met een paar passagiers, zou ook nog met de Quest kunnen als alternatief.  Iets verder op de dijk hoorde ik een drone maar zag hem niet, dus stoppen en inderdaad daar was hij een jongeman was druk aan het oefenen met zijn nieuwe aanwinst.


Even een foto maken net als van een paar boten op het Markermeer.

Net voor Hoorn kwamen mij 2 ligfietsers tegemoet die enthousiast de hand opstaken dus even stoppen en kletsen het waren 2 Engelse mannen die al 6 dagen in Nederland rondreden en ik was de eerste ligfietser die ze ontmoeten. Ze zouden onderweg naar Enkhuizen een camping zoeken en dan morgen de dijk Enkhuizen – Lelystad nemen en mogelijk naar Dronten gaan om een kijkje te nemen bij Velomobiel. Ik heb het rondje afgemaakt via Berkhout waar Ben en Lyda weer niet thuis waren. Uiteindelijk stopte de teller vandaag op 90 km.

2 opmerkingen:

Wilco Pompert zei

Ik vind een Meh rondje ook wel leuk klinken

JayJay zei

Hello Pe the two Englishmen had a fine holiday and arrived safe back home. Thank you for stopping and chatting about your cycling and excellent velomobile. Cycling keeps you young!
JJ