29 juni 2020

Aardbeien ritje

50 km


De weken draaien gestaag door en zo zitten we weer in week 27 , we kunnen juli al bijna “ruiken” nog maar een paar dagen en we beginnen aan de tweede helft van dit jaar, nog 6 maanden en het is weer over met 2020. Maar laten we bij de les blijven, er staat veel wind en een lange rit zit er gevoelsmatig niet in, waarom weet ik niet maar ik zal wel zien.
Simpel omdat we in agrarisch gebied zijn
Net na Middenmeer werd het fietspad geblokkeerd door een mestwagen van van der Stelt, de chauffeur probeerde mij ervan te overtuigen dat dit wel mocht, "Je zit hier in een agrarisch gebied dus" ik zei hem, "Dat lijkt me een zwakke argument, onder die smoes zou ieder landbouwvoertuig kunnen gaan en staan waar hij wil", ja dat vond hij ook wat zwak verdedigd, maar je kunt er langs en zo kon ik weer verder.
Ze zijn er nog steeds
Mijn eerste bestemming is naar Lekermeer vlak bij Wognum, ik haalde daar al vaak heerlijke aardbeien maar afgelopen weekend was er niets, ja er stond een simpel bord “Op” . Ik kon me niet voorstellen dat het nu zomaar over zou zijn dus om mezelf te overtuigen even er langs rijden. Ze stonden er weer volop, tegelijk met een mevrouw deed ik mijn” bestelling” en die zei ook gelijk, “Gelukkig ze zijn er weer het hele weekend was er niets”.
Jong en toekomst

De "Blauwe Engel
Dan door naar Obdam al maanden niet bij Tom en Gerda geweest dus daar even een bakkie doen, onderweg langs de “Blauwe Engel” en nog een stelletje zwanen gespot met kroost en dan weer op huis af.
"De Rietput"

Arnold Schalkwijk is onderweg

Bloeiende aardappelvelden blijven mooi, nostalgie.
Op het randje van de polder maakte ik nog een foto richting Rietput waar 2 huizen staan en was net weer opgang aan het komen toen ik ben gestopt voor een goeie bekende, Arnold Schalkwijk. Arnold’s eerste vraag was, “Wilde je ons niet zien vorige week in de buurt van Zuiderwoude” ik had ze inderdaad niet gezien maar we hebben nu een hele poos staan kletsen en beseffen allebei dat in beweging blijven zeer positief bijdraagt aan onze gezondheid, en ik zeg er altijd bij “En een flinke dosis geluk”. Arnold ging nog richting Schagen en ik nog zo’n kilometer of 6 a 7 naar Middenmeer waar de rit voor vandaag eindigde na slechts 50 km.

Geen opmerkingen: