02 mei 2024

Een rondje wat zomaar groter is geworden

 


Als het weer zo zou blijven kom ik dagen tekort om in en om huis wat nuttigs te doen, de verleiding is dan te groot om niet een klein stukje te gaan fietsen. En zo ging het vandaag ook, in eerste instantie zou ik in de tuin wat gaan wieden enz. maar de zon en alles wat daar bij hoort was de oorzaak dat ik de tuin “links” liet liggen. Even naar Obdam daar ben ik al een hele poos niet geweest. De hele familie was thuis, d.w.z. Tom, Gerda en 2 van de 3 zonen die waren gecharterd om grof grint op de paden om het huis te storten. Dus ik kwam in een drukke omgeving, maar Gerda had meteen weer koffie gezet en de parasol geplaatst en was vervolgens weer de zorgzame oma voor de kleintjes die een bloemenkraam hadden om bloemen uit opa’s en oma’s tuin te verkopen en oma speelde als vroegere kleuterjuf het spel dapper mee.



Bij vertrek was ik een het zoeken naar een bestemming, een route uit de vrije hand maar wel langs de aardbeien koning van Lekermeer langs de Rijndijk. Het is allemaal weer in wording, er staan 4 kappen met stellingen op hoogte waar de aardbeienplanten zijn geplant en nu wachten op de zonnige vruchten die straks weer langs de weg te koop worden aangeboden, ik heb er nu al zin in. Langs dit pad staan nog heel wat tulpen en dus hier en daar maar een keer afdrukken.


Hier en daar zit er weer een zwaan te broeden en op het water langs de dijk is het druk van de zeilbootjes.





Bij de “lichtopstand” naast het “Oma Mia Bankje” even stoppen om weer een nette foto te maken. Hij zit weer opnieuw in de verf en nu maar wachten tot er weer  wat onverlaten de zwarte spuitbus gaan gebruiken, het is immers niet in de bewoonde wereld en thuis mag het niet. Er kwamen net een oudere meneer met een dochter of kleindochter die alle belangstelling hadden voor de Quest. Een tijdje kletsen en weer verder richting Enkhuizen en verder naar Andijk en Middenmeer werd dit net 104 km, volgende keer de tuin maar hoop ik.

Geen opmerkingen: