27 mei 2024

Het gaat weer goed ondanks .........

 

56 km

Vandaag was het echt een probeer dag, gistermiddag was ik niet zo handig om mijn been hoog genoeg op te tillen om een terras op te gaan met 2 ijsjes in m’n handen,  prompt lag ik voorover met  nog één ijsje in m’n hand en met m’n scheen tegen een betonnen rand. Jammer, nieuw ijsje halen en nu m’n been wat hoger opgetild. ( hier heb ik geen foto van) Het voelde allemaal wat anders als normaal en thuis bleek dat ik flink geraakt was door m’n stommiteit . Het werd wat dik en door de bloedverdunners die ik moet slikken duurde de verrassing voort want ook m’n andere scheenbeen had een opdonder gehad. Naar huis fietsen is prima gegaan maar vanmorgen voelde het allemaal wat anders dan normaal. Ondanks  wat ongemak toch op pad wel wat stijfjes maar niet zeuren er zijn erger dingen. Even naar zus Gerda die pas is geopereerd en nu weer thuis is en dan telkens de route iets oprekken.



Op een bepaald moment viel me een klein perceeltje op met zoals ik dat noem wat papaverbloemen en bij inzoomen zag ik dat er al peperbollen in de top zaten.



Richting Obdam zie je weer van alles, de prestige brug die aangelegd is alleen voor een paar wandelaars per jaar en wat verder ganzen in alle soorten en maten.



Kort voor mijn stopadres eerst nog even een zeer actieve volkstuinders tuin bewonderen met zulke vroege aardappels en nog iets verder stond een witte pauw mij op te wachten.


Na mijn korte bezoek ga ik weer via de Lage Hoek omdat ik pas had gelezen dat alleen ten zuiden van Amsterdam Grutto’s voorkomen, vorige week zag ik ze hier ook en inderdaad ze zijn er weer en maken een hoop lawaai als ik in de buurt kom. Eenmaal weer thuis staat er 56 km op de teller en het ging allemaal goed.

1 opmerking:

Kees zei

Dat Grutto’s alleen ten zuiden van Amsterdam voorkomen is onzin.
Misschien zie je ze in de Wieringermeer niet veel, maar in Westfriesland zie je ze gelukkig nog regelmatig.