10 augustus 2006

Eerste kennismaking


Na lang wachten, denken en niet doen is het er toch weer van gekomen. Iets aan het internet toevertrouwen waar ik zovele uren mee kan bezig zijn.
Fietsen, begonnen op een driewieler, vervolgens een oude fiets toen zelfs een keer een nieuwe fiets daarna een eerste racefiets en hierna nog een aantal van dat type "versleten" om terecht te komen bij een ligfiets.
De Rainbow Lyric was m'n eerste ligfiets en daarna nooit meer naar de racefiets omgekeken, wel met een schuin oog naar die mooie snelle gele "racewagens" in mijn ogen 't meest ideale vervoersmiddel, maar hoelang is de wachtlijst. In de periode dat ik mijn bestelling heb gedaan was het nog ongeveer 11 maanden wachten, vandaag bestellen geeft als levering "ooit" dus nog langer wachten als ik toen heb gedaan.
Op 26 november 2005, met wat sneeuw hier en daar langs de weg, heb ik in Dronten m'n nieuwe driewieler op kunnen halen. De Quest 136, op dit moment staat de totaal-stand van de teller op 6610 km.
Wat een schitterende ervaring met zo'n fiets langs de weg, de langste ritten voor mij zijn meestal zo'n 160 km en verder rondjes van 80 tot 100 km.
De hoogste snelheid die ik een keer op de teller wist te krijgen was 65 km op de vlakke weg met wind in de "rug" het hoogste gemiddelde over een ritje van 161 km was 39,1 km en dat alles als je geacht wordt wat rustiger aan te doen omdat je al bijna een jaar AOW-er bent.

Geen opmerkingen: