21 januari 2008

Het is gelukt.


Het is gelukt, ondanks het noodweer van vandaag ben ik met de fiets in Dronten geweest. Niet op de manier die bij mij de voorkeur heeft maar met de auto. In de vorige aflevering heb ik aangegeven hoe ik in geval van “nood” toch met de fiets naar Velomobiel in Dronten zou kunnen als er onderhoud gepleegd zou moeten worden. Vorige week een afspraak gemaakt met Allert en vandaag gezien het weer, dus toch maar met de auto op pad. De fiets had ik voor het weekend al op de aanhanger vast gezet en vanmorgen in de stromende regen op weg. Alles ging voortreffelijk, net voor het naviduct bij Enkhuizen nog even op de parkeerplaats alles gecontroleerd, elk wiel had ik vast gezet met 2 toeclipriempjes en als extra nog een spanband over de kuip bij het instapgedeelte, alles zat perfect. Aangekomen in Dronten en met een helpende hand van Allert is de Quest afgeladen en werd er meteen begonnen met de inspectie, de remmen zijn weer in topconditie de verlichting is weer 100% en het vervangen van de ketting en daarbij standaard de tandwielen bleek nog lang niet zover te zijn, al met al was het betrekkelijk snel geregeld. Voor het komende seizoen heb ik gelijk maar een flink aantal banden meegenomen zodat ik voorlopig vooruit kan. En dan komt toch de vraag bij me op, heb ik de juiste banden meegenomen, ik heb maar één antwoord, “De tijd zal het leren”, zoals de eerste set banden heeft gedraaid ………. ja dat was echt uitzonderlijk, ik zie wel wat het nu gaat worden. Alles wijst er op dat er voor morgen weer een fietsdag in de maak is, veel minder wind en water vergeleken bij vandaag, dus we leven weer helemaal op want van dit weer zou je iets krijgen.

Geen opmerkingen: