09 januari 2008

Niet snel genoeg en toch te snel




Te snel en niet snel genoeg, ja inderdaad 2 keer verkeerd gehandeld, te snel dus en niet snel genoeg, hoe kan dat ? Ik zal het uitleggen, vanmorgen leek het weer dusdanig goed dat ik me om heb gekleed om weer eens een “kris-kras-rondje” te maken. Zo’n kris-kras-rondje is voor mij met het begrip dat ik geen doel heb en ook niet weet hoe lang of hoe kort dit ritje gaat worden. Vanaf Middenmeer richting het zuiden, schuin tegen wind maar het fietst allemaal alsof het vanzelf gaat, via Lambertschaag en Abbekerk kom ik in Benningbroek en volg het fietspad naar Wognum, passeer daar het enorme kantorencomplex van DSB en ga verder richting Bobeldijk. Daar sla ik linksaf om via Berkhout bij De Hulk uit te komen, na een paar kilometer ga ik richting IJselmeerdijk via Scharwoude. Spoedig ben ik in Schardam een klein dorpje aan de IJselmeerdijk, hier ga ik rechtsaf weer het “binnenland” in. Na een paar kilometer rijd ik richting Beets en via dit dorpje ga ik aan de buitenkant over de ringdijk en de Vrouwenweg (ik kwam er maar 1 tegen) naar Schermerhorn. Het bordje dat er molens te bezichtigen waren en dat er koffie was deed me weinig omdat je om deze tijd weinig toeristen verwacht maar iets verder keek ik vreemd op dat er bij de drie molens van Schermerhorn zoveel auto’s stonden, mogelijk een bepaalde groep die iets te vieren had was mijn idee. Verder weer, richting Ursem dan door Rustenburg en doorrijden over de dijk tot buiten het dorpje, als je deze weg blijft volgen kom je vanzelf door Wogmeer. En daar stond hij, de signaleringspaal met snelheidsweergave, toen ik hem zag staan was ik niet snel genoeg om mijn fototoestel te pakken, zeker is dat ik te snel reed om een fatsoenlijke foto te maken, tijdens het passeren keek ik schuin omhoog en zag nog staan “U rijdt 51 km p/uur” maar voor een fatsoenlijke foto was ik lang niet snel genoeg. Aan het einde van deze weg linksaf richting Zandwerven, Spanbroek, Opmeer en zo weer naar Aartswoud, daar nog een keer linksaf om na een kilometer op de rand van de Wieringermeer uit te komen waar nog één rechte weg van een kleine 10 km voor me ligt waarna ik thuis kom na 81 km en de nieuwe totaalstand van 22.432 km.

Geen opmerkingen: