10 januari 2008

Het leven lacht me weer toe


Alles wijst er op dat de conditie weer in positieve zin aan het veranderen is, dinsdag ruim 40 km, woensdag ruim 80 km en vandaag ruim 90 km het gaat weer lekker. De weersberichten voorspellen in de loop van de middag regen en harde tot stormachtige wind uit het zuidwesten dus als ik vandaag nog wat wil dan moet het op tijd gebeuren en zo is het ook gegaan. Vanmorgen een ander “pak” aan en mijn huissloffen, ooit gedoopt als “bordeelsluipers”, in de hoek geschopt en de schoenen met klikplaatjes aangetrokken. Heerlijk, alleen al in deze nergens knellende uitrusting voel ik mijn hart al sneller gaan kloppen, lekker fietsen zonder zorgen op weg naar mijn vriendin die mogelijk niet thuis zal zijn. Na een toch wel trage start, mijn ademhaling leek af en toe wel zwaar te gaan, mogelijk te snel van start en ook de temperatuur is nou niet direct aangenaam zo was dat de eerste 10 km, daarna gaan de volgende 30 km weer als van ouds, de wind schuin van voor en af en toe dwars op de fiets werkt niet echt mee dat ik me overal op volle snelheid door de dorpen durf te “jagen”. Als ik aan kom in de Zuidoost is er niemand aanwezig en kon ik meteen even de hoop afvalhout wegwerken die over was gebleven van een grote hoeveelheid openhaardhout. Van de totale hoeveelheid is misschien 30% nog te gebruiken en de rest was grotendeels verteerd in de loop der jaren, maar ook dat is nu opgeruimd. Ik ga binnen even een bak koffie doen en schrijf een kort briefje zodat ze weet dat ik even binnen ben geweest. Zo’n minuut of 10 voor 1 stap ik weer in de fiets en ga richting huis, maar nooit via de kortste weg, altijd met een ommetje, zo ook vanmiddag. Als ik net voorbij de rotonde van de afslag naar Schermerhorn ben gaat mijn mobiel en hoor ik dat mijn vriendin nu wel thuis is, we kletsen even en ik hoor dat ze naar een mevrouw is geweest met andere dames van de gym. Ik vervolg mijn weg weer richting Schermerhorn en via diverse bekende wegen en dijken kom ik na 93 km weer in Middenmeer waar ik met een zeer voldaan gevoel de Quest weer in de garage zet en zelf even onder de douche ga staan en alle ervaringen van dit ritje nog eens de revue laat passeren.

Geen opmerkingen: